Skip to main content

Vývojář Mad Maxe říká, že trh s AAA hrami "není vůbec zdravý"

Zhroutí se ekonomicky herní trh?

Kreativní ředitel Avalanche Studios Christofer Sundberg pracující na hře Mad Max říká, že tradiční způsob vývoje AAA her je zastaralý a nedrží krok s novými technologiemi.

Christofer Sundberg založil studio, které má na svém kontě hry jako Just Cause a Renegade Ops. A v rozhovoru pro Gamespot řekl, že vývoj velkých AAA her je v problémech. "V současnosti to vůbec není zdravé. Hry se vyvinuly, technologie se vyvinula, ale obchodní stránka je pořád tam, kde jsme byli před 15 lety. A jak rostou rozpočty, roste také risk," říká.

"Vydavatelé jsou nervózní, protože musí doufat, že jejich projekt bude za tři roky v budoucnosti obrovský hit a vývojáři jsou frustrovaní, protože musí být flexibilní ke každému kroku, který vydavatel udělá. V současnosti prostě nejde, aby byli všichni šťastní."

"Jen velmi málo klasických her vydělá peníze a co dříve dávalo smysl už smysl nedává," říká Sundberg. Přesto si myslí, že jsou někteří, kteří se nebojí riskovat. V jeho očích je to například EA, které se neobává zkoušet nové herní značky s novými herními mechanikami jako Titanfall. Také věří, že nová generace konzolí dá vývojářům nový impuls do života. Přesto i dobré prodeje nových konzolí Sundberga nepřesvědčují, aby byl méně depresivní.

"Je ještě brzy cítit se v klidu. Investice do dnešní AAA hry jsou obrovské, i když si každý z těch dvou milionů lidí tu hru koupí."

Je sice zajímavé, že Christofer Sundberg kritizuje stabilitu AAA trhu, ale sám se ho účastní. Avalanche jednak pracují na Mad Maxovi, a pak by měli mít rozdělanou další hru pro Square Enix, pravděpodobně Just Cause 3.

Read this next