Skip to main content

Vývojář Bulletstormu říká, že DRM Xbox One mohla být senzační

Bazarové hry podle něj musejí vymřít.

Adrian Chmielarz, který pracoval na Bulletstormu a je spoluzakladatel společnosti The Astronauts, napsal do časopisu Edge zajímavé povídání o již neexistujícím DRM u Xbox One, kde jej sveřepě hájil. Podle jeho slov, pokud vám jde o hry, musí zemřít trh s bazarovými hrami.

Ve svém komentáři píše: „Pokud vám jde o videohry, musíte chtít, aby tento model vymřel."

Právě kvůli bazarovým hrám začala celá ta mánie s DLC a mikrotransakcemi, které dovolují společnostem vydělávat na hrách víc, i když nikoho příliš nebaví na nich pracovat, ani je nutit zákazníkům.

„Problém je, že kvůli tomu jsou hry jenom horší. Myslíte si, že nějaký vývojář chce pracovat na DLC? Většinou nechtějí, velice rádi by začali dělat spíše na nové hře. A myslíte, že mají designéři radost, když musejí předělávat své mechaniky, aby podporovaly mikrotransakce?"

„Ne, nemají radost. Vědí, že tyhle věci nedělají jejich hry lepšími a většina z nich se navíc cítí blbě, když musejí používat psychologické triky, aby vás nalákali k dalšímu placení. Všechny týmy vědí, že jejich hry by byly lepší bez umělých prodlužovadel."

Jenže vývojáře k těmto věcem donutila právě hrozba bazarů. Podle něj by se všechno vyřešilo, kdyby se prostě bazarové hry blokovaly.

„Pak by mohla umřít ta šedesátidolarová cenovka." Podle něj, když hry nebudou tak drahé, tak nikdo nebude řešit, že nemohou dát své hry do bazaru nebo je půjčovat přátelům. „Pokud není film extrémně špatný, nikdo si nestěžuje, že ho viděl, protože ho to stálo jenom deset dolarů. A nikdo si nestěžuje, že ho za tu cenu mohl vidět jen jednou."

Read this next