Vývoj her má být stále dražší
Mají to tak originální hry spočítané?
V rozhovoru pro naši partnerskou stránku GamesIndustry.biz řekl hlavní producent Guerrilla Games, Steven Ter Heide, že očekává nárůst herních rozpočtů. Ty se podle něj v dohledné době jen tak nezastaví. Zároveň ale vidí větší možnosti v budgetových hrách.
Ter Heide tak reagoval na dřívější vyjádření Davida DeMaritiniho z EA, který tvrdil, že náklady na vývoj her v EA dosáhly vrcholy a v budoucnu se budou pomalu zmenšovat. To si Ter Heide rozhodně nemyslí.
„S velkorozpočtovými hrami přichází i velká odpovědnost, tak jako ve filmovém průmyslu – protože ty peníze se musí zase vydělat. Nevím, kam až ty rozpočty zajdou, ale pravděpodobně budou stoupat i v příštích několika letech, protože do her toho musíte dávat stále víc a víc, což očekávají i hráči. Nemyslím si, že by se to vyvážilo. Obě spektra porostou," říká Ter Heide.
Vyšší rozpočty pro hráče znamenají především menší výběr v AAA sektoru. Ne každý vydavatel bude ochotný vložit několik desítek milionů dolarů do tří – čtyřletého vývoje hry, která nebude pokračováním a bude působit příliš originálně. I když je majitelů konzolí každý rok více, přibývá i AAA her a prodrat se mezi ně s novou originální značkou je stále těžší a podaří se to málokteré hře.
Po originálních a odvážných hrách se tak budeme muset častěji dívat v nezávislém a stahovatelném sektoru, kde nejsou náklady tak velké a vývojáři si mohou dovolit trochu větší rizika, než v AAA sektoru, kdy se rozpočty těch nejdražších her pomalu blíží hranici 100 milionů dolarů.