Doom 4 NEodložen na neurčito kvůli Rage
Aktualizováno o dementi od Bethesdy.
Aktualizace: Viceprezident marketingu a PR v Bethesdě, Pete Hines, na svém Twitteru všechny spekulace razantně popřel. Na dotaz, zda je na těchto nepotvrzených informacích něco pravdy, odpověděl, že to je "úplná blbost."
Následně to Hines ještě trochu rozvedl: "Hry jsou hotovy, až jsou hotovy a žádný titul, na kterém se v id pracuje, odložen nebyl. Ani na neurčito, ani jinak."
Původní článek: Zdroj blízký vývoji prozradil Kotaku, že na posledním velkém meetingu Bethesdy a Zenimaxu údajně padlo rozhodnutí odložit Doom 4 na neurčito. Hra tak v současné chvíli není zrušena, ale vývoj jako takový nepokračuje.
Za "odložení na neurčito" může podle zdroje Kotaku prý aktuální Rage, které si nevede tak dobře, jak se doufalo - a to ani v recenzích, ani mezi hráči. Nevalný výkon Rage i problémy okolo vydání hry tak měly v očích Bethesdy a Zenimaxu prý "oslabit důvěru v projektové vedení id Software."
Tato zásadní zpráva zatím není potvrzena ani jednou ze tří stran (id Software, Bethesda, Zenimax), které ji odmítli jakkoli komentovat, což také o mnohém vypovídá. Pokud by šlo o nesmysl, jistě by to dali rychle vědět.
Ale nezdá se to být nereálné. Vývoj Rage trval dlouhých sedm let, recenze zejména PC verze nedopadly nejlépe, přestože jinak určitě nešlo o špatnou hru, zejména co se týče přestřelek, nepřátel, umělé inteligence, trvanlivosti a enginu. Sám Willits z id Software na nedávném Eurogamer Expo řekl, že pokud se Rage prodá jen milion kusů, nebude z toho nadšený.
Zatím nemá Rage na kontě ani ten milion (podle odhadů VGChartz - oficiální výsledky prodejnosti ani náznaky na toto téma zatím nejsou známy). Je otázkou, jestli se na něj za plnou cenu vůbec vyškrábe. Za rohem jsou totiž ty největší pecky letošního roku, v čele s Battlefield 3, Modern Warfare 3, Skyrim a dalšími hity. Bude Rage za měsíc za plnou cenu někoho ještě zajímat?
Letos v létě John Carmack prozradil, že se měl Rage tým přesunout na vývoj Doom 4 hned po vydání hry. Po dokončení Dooma 4 by pak následovalo Rage 2. Budou v id Software pracovat místo na Doom 4 na Rage 2, pokud se vývoj pozastavil? Mělo by ale Rage 2 smysl, když se prvnímu Rage zatím nijak skvěle nedaří?
Doom 4 byl oznámen v roce 2008 - hra měla používat technologie a engine z Rage. Spoluzakladatel a současný technologický ředitel id Software John Carmack se nechal slyšet, že Doom 4 bude vypadat výrazně lépe, než Rage a že poběží ve 30 snímcích za vteřinu. To mělo týmu umožnit posunutí laťky v počítačové grafice na zcela novou úroveň.
Hra se pak měla soustředit více na samotnou akci, než na pomalejší a hororovou atmosféru ze třetího dílu série. Doom 4 se měl vrátit ke kořenům a být tradiční akční střílečkou se špičkovými technologiemi pod kapotou. Jestli ho vůbec někdy ještě uvidíme, nebo vyjde v jiné formě (nebo na jiných platformách?), je zatím ve hvězdách. Nezbývá, než počkat na oficiální vyjádření id Software.