Skip to main content

Vysoká cena za PSPgo?

Sony si to nemyslí, analytici mají jiný názor.

Vysoká pořizovací cena nově příchozího handheldu PSPgo není překážkou pro jeho následné dobré prodeje, myslí si v Sony. Nový boss evropské divize Sony - Andrew House, se přitom domnívá, že v Evropě se zákazníci spíše zajímají o hodnotu zboží a jak dlouho jej budou moci využít. "Pokud by PSPgo bylo levnější, mohli bychom jej prodat ve větším množství?

Odpověď může být s největší pravděpodobností ano," říká House, ale současně poukazuje na příklad PS3, které se prý, navzdory vyšší ceně, daří v Evropě dobře. Zkrátka Evropané údajně nekladou takový důraz na koncovou cenu, jako je tomu v jiných regionech. A spíše vyhodnotí, co daný produkt vlastně může a dokáže všechno nabídnout.

Sluší se připomenout, že se handheld PSPgo objeví na evropském trhu dne 1.října 2009 v ceně 250 EUR (v Americe je tomu za 250 USD), což je v přepočtu cca 6 700 Kč. A že stávající PSP-3000 je kupř. na našem trhu k mání v cenovém rozpětí 4 800 - 5 500 Kč, předchozí slim verze pak v relacích ještě o tisícovku méně. PSP-3000, která měla start v závěru roku 2008, přitom měla stanovenou cenu na 200 EUR.

A je to právě vyšší cena za PSPgo, která známého analytika Michaela Pachtera vede k závěru, že tímhle krokem v Sony odrazují své zákazníky. Navíc si myslí, že výrobní náklady na PSPgo musí být nižší, než je tomu u PSP-3000, nemluvě o očekávání vyšších zisků plynoucích z digitální distribuce her. Obé by pak dle jeho mínění mělo vést k výrazně akceptovatelnější maloobchodní ceně PSPgo. Máte stejně jako on dojem, že je PSPgo předražená?

Read this next