Vysoká cena za PSPgo?
Sony si to nemyslí, analytici mají jiný názor.
Vysoká pořizovací cena nově příchozího handheldu PSPgo není překážkou pro jeho následné dobré prodeje, myslí si v Sony. Nový boss evropské divize Sony - Andrew House, se přitom domnívá, že v Evropě se zákazníci spíše zajímají o hodnotu zboží a jak dlouho jej budou moci využít. "Pokud by PSPgo bylo levnější, mohli bychom jej prodat ve větším množství?
Odpověď může být s největší pravděpodobností ano," říká House, ale současně poukazuje na příklad PS3, které se prý, navzdory vyšší ceně, daří v Evropě dobře. Zkrátka Evropané údajně nekladou takový důraz na koncovou cenu, jako je tomu v jiných regionech. A spíše vyhodnotí, co daný produkt vlastně může a dokáže všechno nabídnout.
Sluší se připomenout, že se handheld PSPgo objeví na evropském trhu dne 1.října 2009 v ceně 250 EUR (v Americe je tomu za 250 USD), což je v přepočtu cca 6 700 Kč. A že stávající PSP-3000 je kupř. na našem trhu k mání v cenovém rozpětí 4 800 - 5 500 Kč, předchozí slim verze pak v relacích ještě o tisícovku méně. PSP-3000, která měla start v závěru roku 2008, přitom měla stanovenou cenu na 200 EUR.
A je to právě vyšší cena za PSPgo, která známého analytika Michaela Pachtera vede k závěru, že tímhle krokem v Sony odrazují své zákazníky. Navíc si myslí, že výrobní náklady na PSPgo musí být nižší, než je tomu u PSP-3000, nemluvě o očekávání vyšších zisků plynoucích z digitální distribuce her. Obé by pak dle jeho mínění mělo vést k výrazně akceptovatelnější maloobchodní ceně PSPgo. Máte stejně jako on dojem, že je PSPgo předražená?