Skip to main content

Výrobce Oculus Rift: Je necudně levný a nic na něm nevyděláme

Upřímná zpověď.

Palmer Luckey, zakladatel a designér firmy Oculus vyrábějící headset pro virtuální realitu, tušil, že včerejší oznámení ceny vyvolá podzvižení, proto si již dopředu zorganizoval AMA seanci na Redditu, kde se překvapivě upřímně rozpovídal o všem možném.

"Highendová VR je drahá, ale Oculus Rift je cudně levný na to, co nabízí. Opakuji, že na hardware nevyděláme žádné peníze," napsal v reakci na stížnosti na cenovku (u nás v přepočtu 19 tisíc korun). Myslel to tak, že pokud byste si pořídili 120" 4K OLED TV za 600 dolarů, připadalo by vám to laciné.

Za rozdílné cenové hladiny v Evropě prý nemůže, protože každá země má jinou daňovou zátěž a kurzy neumějí ovlivnit. Prý nechtěli neférově podstřelovat cenu, jako to běžně dělají herní konzole. Omluvil se také za dřívější vyslovený odhad ceny 350 dolarů, kterou nakonec vůbec nedodrželi a spoustu lidí to zarazilo.

Luckey dále připustil, že by teoreticky dokázali stlačit cenu Oculus Rift o 100-200 dolarů (tzn. na cenovku 400 USD), pokud by do něj dali kvalitativně horší komponenty. Ale pro maminky a tatínky, kteří chtějí ratolesti koupit i nabušené PC k VR, prý už nehraje žádnou roli, jestli dají 1300 dolarů nebo 1500 dolarů, a oni proto zvolili jinou cestu.

Někteří tazatelé na Redditu se jinak divili, proč neexistuje nějaká ořezaná verze zařízení, kde není Xbox One ovladač nebo sluchátka. Výrobce prý tímto jejich přibalením chtěl ulehčit život všem vývojářům her, aby se mohli spolehnout, že každý uživatel má to samé příslušenství. Kdepak jsme jen toto slyšeli... že by Xbox One s povinným Kinectem? Nicméně i kdyby prý X1 ovladač v balení nebyl, cena by klesla jen minimálně.

Zvláštní jinak je, že Luckey zatím nechce říct podrobné technické specifikace nejnovější generace headsetu. Prý se je dozvíme až časem, až to umožní smlouvy s jejich dodavateli. Starší DK1 a DK2 verze Oculus Rift stály podstatně méně kvůli tomu, že využívaly podpultové komponenty a neměly zdaleka tolik vlastností (sledování zadní části hlavy, sluchátka, mikrofon atd.), pro finální verzi se používá vlastní VR technologie, která prý zážitek posouvá o značný kus dál.

Jako poslední perličku z AMA vybíráme slova Luckeyho, že ta oficiálně uváděná minimální konfigurace PC určitě nebude stačit na hraní všech her v maximální kvalitě. Prý zaručují, že cokoli si koupíte na oficiálním Oculus obchodě, bude na udané sestavě šlapat ve vysoké kvalitě (90fps). Podporovány budou Windows 7, 8 a 10. Očekává se, že lidé budou headset používat více na sledování videí a jiné aplikace než hry. Nynějším zájemcům slibují dodání až v červnu 2016, ale prý se ještě pořadník lidí s dřívějším datem pročistí o podvodné objednávky.

Watch on YouTube

Read this next