Výrobce Hitman: Absolution si uřízl ostudu facebookovou aplikací
Vybízela k zesměšňování kamarádek pro malá prsa.
Pracovníci marketingových oddělení jsou obvykle placeni za vymyšlení co nejvíce zajímavých doprovodných aktivit pro zviditelnění nebo připomenutí svých her. Tyto virální kampaně často balancují na hraně, aby splnily zadaný cíl napomáhající k prodeji více kusů, protože i negativní reklama je reklama. A jak se některé segmenty transformujícího herního průmyslu ocitají ve stále větších finančních těžkostech, o to hlouběji jsou někteří marketéři ochotni klesnout a odkývat i jindy nepřípustný způsob propagace.
Square Enix, výrobce stealth akce Hitman: Absolution, takto včera přišel na oficiální homepage s facebookovou aplikací "Najměte si Hitmana". V ní jste mohli určit své přátele na Facebooku, které chcete virtuálně zabít a proč. Metody identifikace žen z řad přátel zahrnovaly jejich "malá prsa" nebo "chlupaté nohy", u mužů zase "zrzavé vlasy" nebo "jeho malý penis".
Dotyčným se pak na facebookové zdi zobrazilo namluvené video vygenerované vždy jim na míru, ve kterém byly jejich fotky, osobní údaje z FB a jak je Agent 47 zabíjí. Tedy něco, co určitě kamarádkám muselo udělat obrovskou radost, pokud jim hlas řekl, že byly zaměřeny jako cíl k likvidaci a že mají malá prsa.
Aplikace okamžitě vyvolala negativní reakce, které ji nazývaly za zesměšňující, tyranizující nebo šikanující. Nad tím, jak ji někdo mohl schválit a zveřejnit, se na Twitteru podivoval například komunitní manažer Batman: Arkham City, designér BioWare nebo zakladatelka studia Might & Magic: Clash of Heroes. Nebylo to v případě Hitman: Absolution poprvé, stačí vzpomenout na trailer se zabitím jeptišek, aneb odpovědný člověk tam měl být vyhozen na hodinu už dávno.
Square Enix v reakci nejprve aplikaci obhajovali tím, že se video dalo shlédnout jen příjemcem a že se dalo poslat jen potvrzeným přátelům. Přesto poté uznali, že s ní přestřelili a že na základě ohlasů komunity ji promptně odstraňují. "Omlouváme se, pokud byla pro někoho urážlivá."