Výrobce Elden Ring se omlouvá za potíže s výkonem PC verze
Téměř půlka ohlasů hráčů je negativní.
Dnes vycházející novinka od studia From Software se nevyhnula kontroverzi. Sice trhá rekordy v počtu hráčů na Steamu a je to nejvýše hodnocená hra všech dob, ale mnozí hráči spokojeni nejsou.
40 procent lidí, kteří napsali uživatelskou recenzi na Steamu, se vyjádřilo negativně. Téměř deset tisíc hráčů už není zanedbatelné číslo (vedle čtrnácti tisíc pochvalných názorů tamtéž).
Stěžují si zejména na slabý výkon hry, když se jim PC verze trhá i na docela nabušených sestavách, kde se to nečekalo. Například že v 60fps a 1080p na GeForce RX 3080 zažívají propady ve frameratu až na 20 snímků za vteřinu, čtyři pády hry za úvodní dvě hodiny hraní a další technické zádrhely.
Některé z nich tedy už nemusejí být aktuální kvůli patchi, byť podle Digital Foundry moc nepomohl, nebo neoficiální modifkaci, která odstraňuje zámek na 60fps, čili hra může takto běžet rychleji (zatím beta modifikace).
Situace zašla až tak daleko, že donutila k oficiálnímu vyjádření výrobce Elden Ring, společnost Bandai Namco. Před pár minutami sdělila následující:
"Momentálně zažíváme některé problémy, které za určitých podmínek znemožňují hladké hraní. Omlouváme se za jakékoli potíže, které to může způsobit, a prosíme o trpělivost," píše se na blogu.
Pro příští patche se počítá s tím, že budou řešit citlivost myši nebo kompatibilitu s proticheatovacím systémem, když má uživatelský účet na Steamu specifický název.
Co se týče trhání a jiných nedostatků ve výkon hry, vývojáři prý budou nadále pracovat na zlepšení situace, aby si PCčkáři mohli vše komfortně užít na různých sestavách a za rozličných podmínek. Zatím se pouze doporučuje aktualizovat grafické ovladače.
Trpí také PS5 verze, kdy mohou být poškozeny uložené pozice, když dojde k náhlému vypnutí konzole během hraní či odpočinkového režimu. Správně se má vše uložit, když opustíte hru přes systémové menu.