Vynechat PC verzi je jako vzdát se
Upřímný názor od tvůrce Just Cause 2.
Tento názor má Christofer Sundberg, spoluzakladatel Avalanche Studios, což jsou tvůrci aktuálního Just Cause 2. Podle něj je vynechání verze pro PC jako vzdát se. Lepší je prý hledat řešení, než se problému vyhýbat absencí verze hry pro problémovou platformu.
"Vyhýbání se platformě kvůli pirátství, namísto řešení problému, je jako vzdát se. Já bych doporučoval hledat chytrá řešení, díky kterým by hráči mohli hrát naše hry plnohodnotně a vývojářům i vydavatelům by se vrátily investice." A má pravdu. PC verze Just Cause 2 je totiž po grafické stránce nesrovnatelně hezčí než ta konzolová, takže by byla obrovská škoda, kdybychom o ni měli jen z těchto důvodů přijít (více v zítřejší recenzi nebo v videu o speciálních efektech v PC verzi). Sluší se ovšem dodat, že Just Cause PC díky tomu podporuje pouze systémy Windows Vista a 7.
Dále také zástupce Avalanche Studios pro VG247 dodává: "Pokud je hra primárně konzolová, doporučujeme vydavateli nedělat verzi pro PC vůbec. Hráči na PC jsou totiž jiní než konzoloví hráči."
Jedním z těchto řešení by mohla být protipirátská taktika Ubisoftu, která je, zdá se, úspěšná, i když na internetu sklízí výhradně negativní reakce. Další běžnou praxí je vydávání PC verzí několik měsíců po vydání konzolové verze. Zpirátěná verze pro PC tak nepoškodí prodeje důležitějších konzolových verzí, jako kdyby byly uvedeny souběžně. Je možnou cestou k utlumení pirátství kombinace obou postupů?