Vylepšení přehlednosti hlavní stránky Eurogameru
Pravidelní čtenáři se lépe vyznají, co přibylo.
Jednou z výhod Eurogameru je, že se neustále rozvíjí, protože má vlastní tým programátorů dedikovaných pouze k tomuto účelu (v ČR to běžně funguje tak, že jednoho programátora "sdílí" několik úplně rozdílných webů dané firmy, což protahuje každou změnu či opravdový redesign). Díky tomu dnes došlo k již třetí aktualizaci našeho webu za uplynulý týden (viz update z 17.11. a update z 22.11.).
Změny tentokrát prodělala (mimojiné) hlavní stránka EG a byť mohou působit jen kosmeticky, jsou zásadní pro celkovou přehlednost. Stručně řečeno, lépe se teď vyznáte v tom, co jsme publikovali nového. Jednak se pravý sloupec rozdělil podle dnů, což vám pomůže v orientaci, například který obsah přibyl ráno a který je už z včerejšího večera.
Druhou novinku přivítají hlavně čtenáři (a že jich není málo!), kteří se na Eurogamer vracejí opakovaně několikrát denně nebo každých pár hodin omrknout, co přibylo čerstvého. Ti se odteď mohou spolehnout, že jim stačí sledovat pouze vršek pravého sloupce hlavní stránky s chronologicky seřazenými aktualizacemi odshora dolů. Veškerý obsah vpravo nyní natrvalo zůstává - a to nově i tehdy, pokud se stane populárním (a dostane se tím do "prominentní" levé části homepage s právě nejpopulárnějším obsahem podle zájmu čtenářů).
O fungování tohoto konceptu jsme před spuštěním nového designu vedli nekonečné debaty napříč celou Evropou, kdy nakonec zvítězil názor, aby se obsah v pravém sloupci (řazeném dle data publikování) a v levém sloupci (řazeném dle aktuální popularity) vzájemně neduplikoval, což razila i česká edice EG, stejně jako třeba ta italská nebo španělská.
Ale měsíc ostrého provozu nakonec ukázal, že Angličané měli v létě pravdu - některé čtenáře mátlo "mizení" nebo chcete-li (občas náhlé) přeskakování článků zprava doleva (či zpět). Správné dosud nebylo ani to, že se některý pouze středně populární obsah krátce po publikování "schoval" na 5.-6. pozici vlevo, ale už neměl sílu vyhoupnout se výše, kvůli čemuž mohl být snadno přehlédnutý. Nyní se to už nestane, když všechno nastálo zůstává přítomno i v pravém sloupečku podle data a času vydání, nehledě na to, jestli je populární nebo ne. A v neposlední řadě takhle snadno zjistíte, kolik toho bylo zveřejněno v každém z minulých dnů (byť na kvantitu nejedeme a třídíme zrno od plev).
Budeme rádi, když nám sdělíte svůj názor na tuto změnu, která ještě není úplně doladěná (viz např. duplicitní ukazování stejných teaser obrázků v pravé i levé části homepage, které teprve bude ošetřeno), ale měla by pomoci v logice a přehlednosti celého webu.