Vyhrožoval smrtí, jeho hra byla odstraněna ze Steamu
Proč raději netweetovat v emocích.
Představte si, že dlouho a složitě vyvíjíte doma na koleně nezávislou hru, ale obchodní partner vaši práci znehodnotí tím, že ji mylně nazve jako Early Access namísto správného označení finální verzí, což vás poškodí před potenciálními zákazníky, kteří se o hře dozví v propagaci her s tématikou Halloweenu. Co s tím? Každý člověk by asi dotyčné firmě okamžitě zavolal, že došlo k chybě a že je potřeba ji rychle napravit. Pak by nezbývalo než trpělivě čekat a obnovovat produktovou stránku, než bude problém napraven.
Vývojář FPS Paranautical Activity Mike Maulbeck ale zvolil špatnou metodu. Když Valve nereagovali na jeho emailové stížnosti, ruply mu nervy a ventiloval zlost na Twitteru, kam postupně napsal: "To si ze mě Steam dop*dele dělá srandu, ne? Nejprve donutil k odkladu vydání kvůli nemožnosti vydat hru o víkendu a pak to takhle zpackají. Steam je nejvíce nekompetentní s*ačka a mám toho fakt dost. Půjdu zabít Gabe Newella, který zemře."
S takovým veřejným vyhrožováním smrtí šéfovi provozovatele Steamu to pochopitelně dost přehnal, což posléze vyústilo v úplné odstranění jeho hry ze Steamu. Vývojář posléze jen dodal, že končí s výrobou videoher, protože ji nemá kudy jinudy dostat k zákazníkům, a že mu nezbývá než se vrátit k práci prodavače v obchodě s elektronikou.
Jak kauzu komentovali Valve? Překvapivě rozumným způsobem: "Nemáme problém s tím, když naši partneři vyjadřují svou nespokojenost na Twitteru nebo prostřednictvím médií. Ale jeden z tweetů obsahoval výhružku smrtí jednomu z našich kolegů a to už překračuje hranici, kvůli čemuž jsme se rozhodli ukončit obchodní vztah. Rozumíme tomu tak, že jste s vývojem skončil, ale pokud ještě hodláte vydat update pro dřívější zákazníky, dejte nám vědět a zařídíme to."
Maulbeck později pro Eurogamer přiznal, že přestřelil, když se nechal ovládnout chvilkovou frustrací a že to nemyslel vážně. Ale už mu to nebylo nic platné a za chyby se platí. Poprosil ještě Valve, zda by jejich postoj nepřehodnotili, když mají v podstatě monopol na digitální PC hry, ale ti už se neozvali.
"Šlo o projekt, na kterém jsem strávil celý můj život, takže mě to chybné označení hry velmi rozčílilo. A když to nebylo napraveno ani za pár hodin, šel jsem si prostě ulevit na Twitter," vysvětlil vývojář, který si na Steam stěžoval už v minulosti, když kritizoval Greenlight.
Tato publicita mu nyní možná paradoxně pomohla, že se o jeho neznámé hře všichni poprvé dozvěděli bez jakýchkoli investic do marketingu, takže máte-li zájem, dá se pořád sehnat z Humble Store, Desura nebo homepage.