Vyhlášeni nejlepší vydavatelé roku 2021 podle špatných a dobrých her
Žebříček má nečekaného krále.
Úspěšnost se dá posuzovat různými metrikami. Pro někoho to jsou tržby, tam by asi vyhráli Activision Blizzard. Pro jiného to je spokojenost s výslednou hrou a nadšení běžných hráčů.
Agregátor recenzí Metacritic se zase zaměřuje na průměrná hodnocení, z čehož lze vycucnout zajímavé celoroční tabulky, jako se stalo právě dnes v oficiální hitparádě herních vydavatelů. Posuzovalo se průměrné skóre všech her vydaných loni, procento her s vyšším hodnocením než 75%, počet her se špatnými známkami atd.
Za rok 2021 se tam překvapivou jedničkou v tomto ohledu stala Sega, která za to vděčí u nás méně populárním titulům Persona 5 Royal a Yakuza 0.
Naopak velikáni typu Electronic Arts či Take 2 se ani nevešli do první dvacítky, což je možná dáno i tím, že toho vypouští mnohem více a ne vždy se podaří trefa do černého, nemluvě o počtu cílových platforem.
Bethesda skončila až šestnáctá, UbiSoft čtrnáctý a Square Enix jedenáctý.
Komu se naopak dařilo i v očích kritiků, to je Microsoft. Konkrétně díky oblibě Flight Simulatoru a Ori and the Will of the Wisps. Výjimečně dobře dopadli také Activision Blizzard, kteří za to mohou poděkovat remaku Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 a Crash Bandicoot 4: It's About Time.
Ještě lépe na tom je Sony, samozřejmě zásluha silné dvojky PS4 exkluzivit The Last of Us Part 2 a Ghost of Tsushima, případně remaku Demon's Souls a Dreams.
Sázka na remaky se loni vyplatila Capcomu, viz Resident Evil 3 Remake, Devil May Cry 5: Special Edition a Monster Hunter World: Iceborne. Tyhle tři hity japonskému výrobci zařídily celkovou třetí příčku. Více zde.