Výdělek za vytvoření map pro Starcraft II
Blizzard motivuje autory modifikací.
Zapojení hráčské komunity do aktivního vytváření obsahu je směr posledních let. Jenže čím dál více lidí postupně zjišťuje, že vytvoření opravdu propracovaného levelu do LittleBigPlanet nebo příšerky do Spore jim zabere desítky hodin. Z toho těží zejména výrobce hry a oni sami si za svou práci mohou odnést jen dobrý pocit a chválu ostatních hráčů.
Blizzard si toto uvědomuje, stejně jako třeba Microsoft v případě nezávislých xboxových her, a proto od začátku počítá s odměnou pro nejschopnější tvůrce. Na připravované službě Battle.net 2.0 bude funkce, která umožní komerční prodej nejlepších přídavných map pro Starcraft II, jež vytvoří samotní uživatelé. A mapami to nemusí končit, může se vlastně jednat o jakékoli modifikace.
"Představte si, co by mohlo vzniknout, pokud byste najali malý autorský tým a nechali je použít Starcraft II coby herní engine," zasnil se designér Rob Pardo na akci Blizzcon. Zatím není jasné, kolik procent z prodejů takových pířdavků si nechá Blizzard a kolik připadne jejich autorovi. Každopádně při spuštění tržiště s herními dodatky budou všechny distribuovány zdarma. Ty placené se tam objeví až později.
Další novinkou týkající se Starcraftu II je možnost skladování vašich uložených pozic na internetových serverech Blizzardu. Dovolí hráčům kupříkladu hrát singleplayerovou kampaň přes den v zaměstnání a večer v ní pokračovat doma, aniž by museli ručně přenášet své savy.
Bude vám stačit přihlásit se do Battle.net 2.0 a svůj postup ve hře budete mít ihned přístupný odkudkoli na světě. Tento tzv. cloud systém, který už funguje u některých her na Steamu, slouží zároveň i jako protipirátská ochrana.
Dnes se také objevíla větší várka obrázků z rozhraní singleplayerové kampaně.