VR Project Morpheus je dle analytika velmi špatný nápad
Proč vydání se Sony na neprobádaný trh odsoudil?
Známý analytik Michael Pachter někdy hraje roli takzvaného užitečného idiota. Díky častému stýkání se s vedoucími představiteli hlavních firem a konzultacemi pro akcionáře disponuje mnoha interními informacemi, které se ostatní bojí veřejně vyslovit, aby se v tomto případě nedotkli Sony, která by jim to snadno mohla dát "sežrat". Sony není v pozici levného terče jako nyní Nintendo. Názory Pachtera se někdy mohou jevit jako úmyslně provokativní, jen aby šel proti proudu a zviditelnil se, ale určitě pro ně má pádné důvody, čerpající právě ze znalosti trhu.
Dnes takto vyslovil poměrně tvrdé odsouzení minulý týden oznámené a na videích předvedené virtuální reality s názvem Project Morpheus.
"Je to od Sony opravdu špatný nápad. Nemám problém s tím, o co se pokouší Oculus Rift, jedná se o startupovou společnost, která trhu s VR může dominovat. Ale je to velmi malý trh a pokud se na něm bude honit vícero hráčů, bude pro všechny velmi obtížné na tom vydělat nějaké peníze," prohlásil Pachter pro DualShockers.
Podle jeho predikce nebude existovat dostatečná nabídka obsahu pro virtuální realitu Project Morpheus, kvůli čemuž si ho lidé nekoupí a neospravedlní se investice výrobce do zařízení. A při malém rozšíření pro něj zase nevznikne žádný exkluzivní obsah, zkrátka začarovaný kruh, připomínající propadák s 3D hrami.
Oproti tomu Oculus Rift se dle Pachtera aspoň snaží najmutím schopných vývojářů a vytvářením vlastních her. Pokud prý prodají milion kusů zařízení, budou velice spokojení a vynese jim to spoustu peněz, kdežto pro Sony nebude milion kusů skoro nic.
Nový rozhovor se Sony o Project Morpheus pro GameTrailers: