VOLBY 2013: Nejhorší zklamání a nejlepší studio roku?
Zvolte, která hra nejvíce promarnila vysoká očekávání.
Tak, hlasování v obvyklých žánrových kategoriích máte zdárně za sebou, i když se k nim pořád ještě můžete vrátit, pokud jste se třeba dnes vrátili z hor. Konkrétně šlo o volbu vaší nej hry z 2013 mezi RPG/Made in CZ, závody/sporty, strategiemi, indie/plošinovkami, akcemi a FPS.
Dnes budete vybírat naopak největší zklamání minulého roku. Nominovali jsme sem hry, od kterých jsme si před vydáním hodně slibovali, ale skončily většinou fiaskem z důvodů uvedených v závorce. Nejedná se však o úplně nejhorší hry roku, to by tu byla úplně jiná nabídka typu Fast and Furious: Showdown apod., nýbrž jen o ty s nenaplněnými vysokými očekáváními. Do diskuse níže můžete případně napsat jiné hry, které vás vloni rovněž nepotěšily, a proč přesně se tak stalo, které pak mohou sbírat pluska coby taková alternativa hlasování.
Abychom to trochu urychlili, druhou dnešní neobvyklou kategorií je volba nejlepšího vývojářského studia roku, kam jsme nominovali firmy, které ve 2013 vydaly nějakou větší hru a zároveň u vás bodovaly (získaly více než 200 hlasů nebo vyhrály ve své kategorii) v uplynulém týdnu. U jména studia záměrně neuvádíme hru, kterou má na svědomí, abyste se tím neřídili při hlasování, resp. abyste volili pouze dle toho, které studio důvěrně znáte a máte rádi z úvodních titulků nebo kterého si nejvíce vážíte za jejich poslední dílo.
Letos jsme se k hlasování rozhodli přistoupit úplně jinak než za rok 2012: jednak aby to nebyla nuda, druhak to chtělo nějaké rozdělení kvůli ohromnému počtu vydaných her v uplynulých dvanácti měsících. Také jsme se snažili, aby to pro vás bylo maximálně jednoduché i transparentní - aby už nebylo vyžadováno vlastnictví uživatelského účtu na EG. I nadále nerozlišujeme platformy, protože zastáváme názor, že správný hráč neřeší, pro co daná hra vyšla, nýbrž jak zábavná a kvalitní je.
Odvolit budete moci během každého z následujících dnů v těchto dvanácti kategoriích, přičemž z každé z nich po skončení vybereme dva vítěze, kteří se utkají s výherci v ostatních kategoriích v závěrečném hlasování o celkově nejvydařenější hru roku 2013. Přijde nám to tímto způsobem spravedlivější, než kdybychom kandidáty do finále vybírali sami, i přehlednější, aby nebyl seznam až ukrutně dlouhý, čímž tato hlasování často trpí.
Díky využití osvědčeného systému Twiigs okamžitě po odhlasování spatříte průběžné výsledky i počet čtenářů, kteří se už do volby zapojili. Nechceme před vámi nic tajit, obdobných anket se aktivně účastní jen zlomek z celkového počtu čtenářů, podobně jako třeba u příspívání do diskusí. Jsme si jinak jisti, že nás i letos navzdory pečlivému mnohahodinovému procházení release-listů nepochybně dokážete nachytat, že v nabídce her podle vašeho názoru nějaká velmi důležitá hra chybí. Leč vězte, že není smyslem přinést úplně kompletní výčet všeho vydaného v žánru, nýbrž jen ty nejznámější a s největší šancí na úspěch v očích hlasujících čtenářů, ani na Twiigs nejde dodatečně přidávat další odpovědi bez resetování všeho.
Děkujeme všem čtenářům za účast, za níž nechceme uplácet nějakými lacinými cenami, protože o tom to není. Hlavní výhrou bude pro všechny zjištění, které hry to v očích českých hráčů v jednotlivých kategoriích vyhrají - musíme se přiznat, že jsme docela zvědavi na výsledky. I jestli se budou aspoň částečně shodovat s našimi redakčními favority, které zveřejníme v lednu, abychom vaše volby neovlivňovali.