Vliv Gamescomu na růst předobjednávek her
Průzkum německého Amazonu.
Když už výrobci investují nemalé prostředky do exhibic na veletrzích, doufají, že se jim to vrátí zpět na osvětě jejich hry a to se pak transformuje ve vyšší počet prodaných kusů. Jenže jak to měřit? Počtem návštěvníků v hale? Počet lidí, kteří vydrželi vystát několikahodinovou frontu? Nebo snad počtem nálepek Best of od médií?
S dobrým nápadem v tomto směru přišel německý obchod Amazon, který sestavil žebříček, u kterých her došlo během Gamescom týdne (10. - 17. srpna) k největšímu nárustu počtu objednávek od zákazníků. Co může být lepším vysvědčením pro organizátory a autory řešení stánků či prezentací, než právě toto?
1. Project CARS - nárůst objednávek o 42 procent
2. Rise of the Tomb Raider X1 - o 30 procent
3. Bloodborne PS4 - o 16 procent
4. Hyrule Warriors WiiU - o 11 procent
5. Quantum Break X1 - o 10 procent
6. Far Cry 4 - o 9 procent
7. Assassins Creed Unity - o 9 procent
8. Shadow of Mordor - o 9 procent
9. Battlefield Hardline - o 8 procent
10. Super Smash Bros. 3DS - o 7 procent
Z konzolí se výstava v Kolíně nad Rýnem s účasti 335 tisíc lidí nejvíce podepsala na Wii U (o 9 procent), což je logické, protože prakticky z ničeho se vždy stoupá snadno. Rezervace PS4 her stouply o 5 procent a ty pro Xbox One jen o 3 procenta.