Vlastníci Xboxu 360 největšími stahovači
O kolik méně vynesou oproti krabicovkám?
Digitální distribuce roste, to se všeobecně ví. Ostatně donutilo to i auditní společnost NPD, aby pohnula kostrou a začala do prodejnosti započítávat i data ze Steamu na měsíční bázi. To samé nyní potvrdila studie výzkumné firmy EEDAR týkající se stahování her do konzolí, jak hlásí GamaSutra.
Více než polovina vlastníků Xboxu 360 v USA si na službě Xbox Live Marketplace koupila aspoň jednu stáhnutelnou hru ročně. Oproti situaci za rok 2009 jde o nárůst o 12 procent.
Pozadu nezůstávají ani majitelé PlayStation 3, ačkoli takovými stahovači nejsou. Vloni si nějakou hru digitální distribucí pořídila přesně polovina z nich, opět nárůst, tentokrát o 8% oproti 2009. Větší zájem zaznamenalo i Nintendo Wii, které je v tomto nejméně využívané, s 43% uživatelů koupících si takto aspoň jednu hru za rok.
A jaké že hry se tím ve studii myslí? Buď stahovatelné DLC nebo malé hry pro PSN/XBLA, což vyplývá z průměrné ceny za jednu takovou hru pohybující se kolem 10 amerických dolarů (ceny stáhnutelných her postupem času mírně rostou).
Z toho měli výrobci podle studie EEDAR hrubý zisk 7 dolarů, což zase není takový rozdíl jako jejich hrubý zisk z mnohem pracnější krabicové hry nabízené za plnou cenu (60 USD), pohybující se jen okolo 30 dolarů (po odečtení provize obchodníka, nákladů na výrobu, balení a uhrazení licenčních poplatků Sony, Microsoftu či Nintendu).
Výhled do budoucnosti? Stáhnutelné hry prý mají v roce 2014 tvořit čtvrtinu z celkového prodeje software na konzolích, věští studie.