Vítězové a poražení E3 2009
Zhodnocení vystoupení tří hlavních hráčů na trhu.
Microsoft
1) Hry, hry a ještě jednou hry
Microsoft konečně pochopil, komu na E3 prezentuje a pro koho je tiskovka určena. Letos nás tak ušetřil nudných čísel a vychloubání se, kolika achievementů se dosáhlo, kolik seriálů se stáhlo a kolik Xboxů se prodalo (aspoň k něčemu je krize dobrá). Drtivá většina konference se soustředila jen na hry a většina z těch her byla exkluzivní pro Xbox 360. Microsoft vytáhl na světlo světla všechny známé i neznámé hity – ukázal se Alan Wake, Splinter Cell Conviction, Forza 3, nové Halo. Příjemným překvapením byl Metal Gear Solid: Rising (teaser video), který uvedl sám Hideo Kojima, otec MGS série, ačkoliv nakonec se ukázalo, že se nejedná o xboxovou exkluzivitu.
2) Komunita základ je
Již od začátku je nám Xbox 360 prezentován ne jako herní konzole, nýbrž jako domácí zábavní systém. Microsoft jeho působení neustále rozšiřuje a tentokrát se funkce Xboxu nafoukly o integraci s oblíbenými službami Facebook, Twitter a Last.fm (video-představení). Rozšíření funkcionality Netflixu se nás sice netýká, ale pro západní hráče je to příjemný bonus.
3) Natal
Působivá evoluce v oblasti kamer, aneb o krok blíže k virtuální realitě. Project Natal nám předvedl Peter Molyneaux a vynesl jej do nebes i Steven Spielberg. S Natal už nepotřebujete žádný ovladač – tím jste vy samotní. Kamera společně se speciálním softwarem z vás udělá závodníka, bojovníka, malíře a to vše bez plastových ovladačů plných tlačítek. Rozpoznává nejenom pohyb celého těla, umí rozeznat gesta, výrazy tváře, barvy a hlas. Jde tím ovládat Xbox Live, jednoduché hříčky, hry klasického formátu, i téměř virtuální realita s tváří malého chlapce jménem Milo.
Více jsme o projektu Natal psali zde. Na video s Milem se mrkněte na Eurogamer TV, kde je též nastínění budoucích her a úvodní trailer.
Celkový dojem z Microsoftu na E3 2009: Velmi dobrý. Prezentující věděli, co dělají. Ukázalo se hodně celebrit a významných lidí nejen z herní branže. Velké zaměření na hry, ne na prodejní čísla. Příjemné rozšíření funkcí Xboxu 360 a impresivní Project Natal jako pecka na konec. Zamrzelo jen úplné ignorování platformy PC.