Virtuální realitu si zpočátku nebude moci dovolit každý
Tvůrce Oculus Rift hájí cenu.
Když něco takového pronese přímo člověk, který VR headset Oculus Rift vymyslel a dokončuje jeho výrobu, zní to jako dělání si alibi, pokud nebude příliš úspěšný. Posuďte sami:
"Rád bych vám něco připomenul: Virtuální realita se stane něčím, co si úplně každý bude přát předtím, než si ji každý bude moci dovolit. První generaci si pořídí jen tzv. early adopters, až později s technickým pokrokem a výrobou ve vyšších objemech se eventuálně stane široce přístupná."
Palmer Luckey tím zjevně naráží na vysokou cenu, kterou má Oculus Rift stát: někde kolem 350 amerických dolarů (přesně to ještě není známo, toto je cena vývojářského kitu).
Tedy prakticky shodnou částku, jako stojí nová stolní konzole. Takovou investici si řada lidí jistě dvakrát rozmyslí, jestli sáhnout raději po PS4 nebo po "pouhém" VR headsetu coby přílušenství, který ještě musí připojit k nabušenému PC (aspoň s konfigurací GTX 970 / R9 290, 8GB RAM a Intel Core i5 4690).
"Oculus Rift bude prodáván za bláznivě nízkou částku vzhledem k tomu, jak komplexní zařízení to je - vícero highendových OLED monitorů, sledování pohybu, kvalitní materiály, to vše v jediném zařzení," obhajuje tvůrce headsetu jeho cenu.
Ani vlastnění Facebookem mu tedy nepomohlo k tomu, aby srazil cenu VR na nižší, dostupnější úroveň hned na začátku. Leda by ho musel dotovat, aby tím zařídil rychlejší rozšíření na trhu, což se Marku Zuckerbergovi patrně nechce. Luckey nicméně ocenil, že díky Facebooku za zády mohou dělat rozhodnutí, která se prý osvědčí až v dlouhodobém horizontu, a nemusejí se soustředit na okamžitý zisk, což působí, jako že na první generaci asi nic nevydělají.
Předobjednávky Riftu pro koncové zákazníky by měly začít někdy v lednu a na trh přijde zařízení asi koncem března. Dle tweetu Luckeyho by se 1. čtvrtletí mělo stihnout, vše s výrobou je prý na dobré cestě.