Virtuální předměty v ČR a SK frčí
Naše trhy jsou překvapivě velké.
Společnost SuperData Research oznámila dokončení své studie o evropském trhu virtuálních předmětů.
Výzkum odhalil, že v České republice se hodnota trhu s virtuálním obsahem do her odhaduje na 7.8 milionu dolarů. Tím je český trh větší, než některé sousední země – trh na Slovensku je odhadován na 6.3 milionu dolarů, Rakousko na 6.5 milionu dolarů a mnohem větší Polsko na 5.3 milionu dolarů.
Celá analýza evropského virtuálního trhu se sestává z více než deseti milionů transakcí virtuálních předmětů a jednoho milionu unikátních uživatelů. Virtuální předměty SuperData Research definuje jako "herní předměty nebo služby spojené s hrou, jako je například virtuální měna, nebo dočasné poplatky, které umožňují nebo zlepšují hraní."
V číslech je zahrnuto jak PC, na kterém v této oblasti dominují především MMO, FPS a sociální hry, tak konzolové platformy. Výzkumu od SuperData Research by se měla věnovat větší pozornost už jen kvůli tomu, že je celý založený primárně na skutečných transakcích, nikoliv na pouhých dotaznících.
Hodnota celého evropského trhu je tak odhadována na 1.02 miliardy dolarů, čímž se podle SuperData Research blíží americkému trhu, který pro změnu Evropu nechává daleko za sebou v prodejích krabicových her.
Největšími virtuálními trhy jsou podle SuperData Research Německo s hodnotou 231.1 miliony dolarů, Anglie se 154.4 miliony dolarů a Francie s 151.1 miliony dolarů. Na celou mapu Evropy s odhadovanou hodnotou trhů se můžete podívat zde.