Virální 3D animace železniční stanice s miliony zhlédnutí je téměř k nerozeznání od reality
Vznikla s pomocí NVIDIA RTX a Unreal Engine 5
Seriál In the NVIDIA Studio se dnes zaměřuje na virální video zachycující realistickou rekonstrukci stanice Etchū-Daimon v japonské Tojamě. Síla krátkého snímku spočívá paradoxně v tom, že je na první pohled k nerozeznání od běžných záběrů zachycených na chytrý telefon. Po pár okamžicích se ale denní scéna jako lusknutím prstu změní v noční hru světla a stínu, čímž jasně vychází najevo, že jde o propracovanou 3D vizualizaci z dílny 3D grafika Lorenza Draga. "Nejvíce mě inspiruje realita," komentuje autor volbu námětu. "Všední, každodenní věci vždy vyprávějí příběh - mají nuance, které je ve fantazii náročné zachytit."
Animace k dnešnímu dni zaznamenala jen na YouTube kanále autora přes 2 miliony zhlédnutí. S reakčními videi a dalším šířením prostřednictvím tradičních médií i sociálních sítí bude toto číslo ještě znatelně vyšší.
Tvorba fotorealistických záběrů železniční stanice trvala přibližně měsíc a využita při ní byla v řada nástrojů. Patří mezi ně Blender, Adobe Substance 3D Painter, Adobe Premiere Pro a v neposlední řadě také Unreal Engine 5, nejnovější generace populárního herního enginu.
Důležitou roli také hrála GPU GeForce RTX 2080 SUPER. Nabídla akceleraci při simulaci realistického chování světla i funkcí využívajících AI napříč portfoliem zmíněných nástrojů. O plynulost se postarala technologie NVIDIA DLSS, díky rendereru OptiX zas Lorenzo mohl využívat při tvorbě v Blenderu interaktivní náhled s využitím ray tracingu. NVIDIA Iray pak usnadnil práci v Adobe Substance 3D Painter.
Grafická karta také významně urychlila finální rendering videa. "Pravděpodobně naprostá většina práce 3D umělců, s výjimkou plánovacích fází, vyžaduje akceleraci pomocí GPU," vysvětluje výhody autor. "Možnost pracovat v reálném čase na scénách a objektech zobrazených i s jejich materiály a osvětlením ušetří spoustu času a nepříjemností ve srovnání s méně náročnými režimy zobrazení zahrnujícími drátěné modely nebo objekty bez stínování."
Charakteristický pohled simulující natáčení prostoru nástupiště chytrým telefonem vznikl díky rozhraní pro virtuální realitu v Unreal Engine 5, které umožnilo ovládat kameru pomocí VR ovladače.
Zájemci o další návody na fotorealistické vizuály se mohou podívat na výukový program Detailed World Building (Detailní tvorba světů) od Javiera Pereze a také na třídílný seriál Create Impressive 360 Panoramic Concept Art (Vytváření působivých 360° panoramatických konceptů) Vladmira Somova. Na kanálu Studio YouTube, který poskytuje bezplatné výukové programy od předních umělců v oboru, jsou však k dispozici i další zajímavá videa.