Švindlovali EA s počtem hráčů Battlefield 2042?
Tvrdí to insider + srovnání s čísly Deep Rock Galactic.
Dosud byl narativ zhruba následující: Fanoušci série sice hodně remcali a kvapně přestali s hraním, což se pak přerodilo i v parodii Clownfield 2042 a změny ve studiu DICE i budoucím směřování, ale na druhou stranu mělo být dvakrát více hráčů než Battlefield 5 a hra patřila mezi nejvíce vydělávající na Steamu ve 2021, což se nepodaří každému.
Dojem, že vše okolo Battlefield 2042 skončilo jakousi "remízou", však nyní pokazil insider Tom Henderson, který je v posledních měsících tím nejvíce důvěryhodným a zasvěceným ze všech na sociálních sítích, nejen co se týče této série.
EA totiž podle něj trochu švindlovali, co se týče způsobu, jak počítali hráče BF2042 a co následně prezentovali jako veleúspěch.
Do jejich celkového počtu prý zařadili i ty, kteří si pouze zkusili desetihodinovou zkušební verzi na předplacených službách (na všech platformách), i ty, kteří požádali o vrácení peněz. Čili insiderem dříve reportované číslo 4,23 milionu hráčů, potažmo výrobcovo chlubení se dvojnásobným počtem hráčů BF2042 oproti předešlému dílu, nebylo úplně korektní.
Pro srovnání počet hráčů minulých dílů série, vždy za úvodní týden, opět od Toma Hendersona:
- Battlefield 3 - 4,6 milionu
- Battlefield 1 - 3,4 milionu
- Battlefield 4 - 2,5 milionu
- Battlefield: Hardline - 1,4 milionu
- Battlefield: Bad Company 2 - 1,3 milionu
- Battlefield: Bad Company - 0, milionu
Pro představu, jak moc pomohlo nedávné zařazení na PlayStation Plus naprosto neznámé hře Deep Rock Galactic, která je méně lákavá než jakýkoli Battlefield. Nejprve měla do listopadu na PC a Xboxu 3 miliony hráčů, další 1 milion hráčů přibyl z Xbox Game Pass, ale pouhý týden po uvedení na PS5, PS4 a hlavně zařazení na předplatné PlayStation Plus už je nyní hra celkově na 10 milionech hráčích (zdroj: PR zpráva výrobce).