Švindlovala Nvidia ve srovnání HDR monitoru s barvami Mass Effect?
Odhalil to YouTuber.
Efekt high dynamic range (HDR) by mohl mít pro grafiku her větší přínos a rozšířit se rychleji než hraní ve 4K rozlišení, takže ho v současnosti výrobci tlačí, jak se dá. Jenže někdy to nejspíš nedělají úplně čestně...
Upozornil na to YouTuber HardwareCanucks, podle jehož zjištění a testování Nvidia švindlovala při srovnání obyčejného (SDR) monitoru s jejím novým (HDR) monitorem.
Už při novinářské předváděčce mu bylo podezřelé, proč jsou barvy v Mass Effect Andromeda (Alza.cz tak "vyblité", protože normálně vypadá na běžném monitoru mnohem lépe.
HardwareCanucks tvrdí, že důvod vězí ve ztlumení jasu a kontrastu na obyčejném ne-HDR monitoru, včetně úpravy gamma nastavení. Cíl Nvidia prý byl jasný - aby byl rozdíl na HDR monitoru více zřetelný a aby obraz působil výrazně krásněji.
Když YouTuber vyresetoval obyčejný monitor do továrního nastavení, obraz byl najednou mnohem hezčí a v některých scénách dokonce překonal i HDR monitor, přestože Mass Effect je hrou od vývojářů optimalizovanou pro HDR, i se svým speciálním profilem.
Díky tomu obloha a některé odstíny barev jsou při zapnutém HDR opravdu hezčí, ale jak správně podotýká PC Gamer, jako vždy u nových technologií se vyplatí ještě s koupí sečkat, než se mouchy vychytají.