Velké změny v Diablu III
Šéf vývoje konečně promluvil.
Na Diablu III se pracuje déle, než by kdokoliv chtěl a od oficiálního oznámení uplynulo také několik dlouhých let. Hra ale stále není hotová a jak teď na oficiálním webu prozradil hlavní šéf vývoje Diabla III, neladí se jen drobnosti, ale hra se pořád mohutně upravuje.
Wilson prozradil, že se ve hře změní craftování, inventář, klíčové atributy postav, i předměty samotné.
"Nikdo si nebude pamatovat, že se hra opozdila, všichi si budou pamatovat, jestli byla dobrá," řekl na úvod Wilson. "Neděláme jen další hru, děláme další Diablo."
Jednou z nejnovějších změn je odstranění známého Scroll of Identification. Neznámé předměty se teď budou identifikovat kliknutím pravým tlačítkem na předmět - postava bude chvíli kouzlit a pak bude předmět identifikovaný. Vývojáři chtěli ve hře zachovat ten pocit neznámého předmětu a jeho "rozbalování" jako dárku, ale tahat kvůli tomu v inventáři další fyzické předměty (právě ony Scroll of Identification) nebylo úplně ideální. A přiznejme si, kdo jsme hráli Diablo II, byla to otrava.
Z Quick Slotů pak zmizel pátý slot, ze kterého se stalo speciální tlačíko vyhrazené jen a pouze pro léčivé láhve. Tvůrci chtěli, aby měl hráč vždy jasný přehled o léčivých lahvičkách, které mu mohou v určitých situacích zachránit život. Proto je ve hře nyní speciální tlačítko jen pro ně. V současné betě ještě není, ale do budoucích verzí bety se dostane ještě před vydáním hry.
Zmizel také Cauldron of Jordan a Nephalem Cube. Díky nim jste se mohli nepotřebných předmětů snadno zbavit, nebo je prodat. Tím by odpadly občasné návštěvy města kvůli plnému inventáři. Ve hře se tak budete nyní moci normálně vracet do města, jako v prvním a druhém díle. Tvůrci to obhajují tím, že výhody, které plynou z občasného návratu do města, jasně převažují nevýhody. Hráč si od neustálých bojů na chvíli odpočine, může si něco koupit, něco prodat, popovídat si s obyvateli města, nebo craftovat. Takže známé Town Portaly jsou zase zpátky a budou mít i své vlastní místo v uživatelském rozhraní.
Běžné (= bílé) předměty nebudete moci využít na "rozebrání" a následné craftování. Tvůrci sice předtím uvažovali o tom, aby byl pro hráče užitečný skutečně každý předmět, ale nakonec dali přednost obecné filozofii o důležitosti předmětů.
"Pořád nám ještě zbývá hodně práce. Hru neustále upravujeme a ladíme balanc. Je to velký úkol. Pracujeme také na změnách v systému používání schopností a run. To ještě nejsme připraveni zveřejnit, ale v budoucnu se o to podělíme."
Změny doznaly také hlavní atributy postav. Ty jsou nyní následující: Strength, Dexterity, Intelect a Vitality. Výhody jsou jednoduché: Strength zvýší poškození Barbarovi a zvýší brnění. Dexterity přidá poškození Demon Hunterovi a Monkovi a umožní Dodge (uhýbání). Intellect zvýší poškození Wizardovi a Witch Doctorovi a zvýší příjem života z Health Globes. Vitality pak jen zvyšuje zdraví.
Atributy Defense, Attack a Precision už ve hře nejsou. Z dalších novinek je zobrazní statistiky postavy přímo v okně inventáře.
"Chceme, aby bylo Diablo III nejlepší už při vydání. Abychom toho docílili, budeme upravovat design, který funguje dlouhá léta, budeme dělat změny v systémech, se kterými jste strávili spoustu času a odstraníme funkce, které považujete za klíčové. Doufáme ale, že přijetím našich procesů upravování designu, při kterých vyzýváme sami sebe a naše rozhodnutí, nepřekoná Diablo III jen vaše očekávání, ale bude je překonávat i po deseti letech po vydání," uzavřel Jay Wilson.
Nevím jak vám, ale mně to tedy na "začátek 2012" (oficiální datum vydání) moc nezní. Spíše tak konec léta/podzim?