Skip to main content

Velcí hráči končí s bazarovkami

Walmartu a Best Buy se nevyplatily.

Walmart je na americkém trhu obrovský hráč. Když vydáte hru, musí se v supermarketové síti Walmart prodávat - právě z téhle sítě jich totiž prodáte nejvíce. Best Buy je na tom podobně, jenom jde o obchod s elektronikou.

Když si tyto dvě velké firmy uvědomily, kolik peněz vydělává GameStop, největší americký prodejce her na bazarových hrách (téměř polovina všech výdělků!), rozhodly se, že do tohoto způsobu prodeje půjdou také. Všichni analytici očekávali, že to bude velká bomba. Nic moc se nestalo a Walmart i Best Buy s bazarovým prodejem her končí.

Hlavním důvodem nejspíš bude to, jakým způsobem k bazarovému prodeji přistupovaly. Ve svých pobočkách měly nainstalovány kiosky (vypadaly takto), ve kterých jste jednak své hry prodávali a pak i bazarové kusy nakupovali.

Jenže hry ve Walmartu a Best Buy nakupují zákazníci, kteří nejsou příliš zvyklí na inovace, automatizace a novinky, takže se předpokládá, že úspěch bazarových her by byl, kdyby nebyl automatizovaný, ale pěkně postaru - prodavač vám dá za hru peníze, vy si od něj bazarovou koupíte.

Read this next