Ve Skyrimu schovány i jiné části kontinentu Tamriel?
Náznak DLC nebo zapomenutý kus mapy?
V The Elder Scrolls 5: Skyrim se podle všeho nachází i jiné provincie Tamrielu, než severský Skyrim. Částečně vymodelovaný je ve hře minimálně Morrowind a Cyrodiil. Běžně jsou tyto lokace ale hráčům zapovězeny a normálním způsobem se tam nejde dostat.
Nedostupných krajin si všiml finský hráč, který si vede Tumblr blog s názvem PPSh-41. Na svém blogu popisuje, jak šel na východ směrem k Morrowindu, až narazil na neviditelnou zeď, která ho dál nepustila. I přesto ale v dáli viděl krajinu - výhled mu neblokovala žádná hora. Přes příkazy si ale zapnul No-clip a prošel stěnou dál, až se dostal na území Morrowindu.
Tvar a vyznění krajiny Morrowindu odpovídalo, i když po chvíli prý narazil na výrazně horší grafiku, chybějící textury a jednodušší geometrii. Morrowind tak není vymodelovaný tak, jako Skyrim, jedná se o pouhou jednoduchou geografii území, stromy apod. Nečekejte bohatá města plná lidí, questy, zvířata a podobné vymoženosti.
Na jihu Skyrimu by se pak měl nacházet Cyrodiil, ve kterém se odehrával Oblivion. Opět pomocí No-clipu se bloger dostal i tam. Cyrodiil byl prý ještě hruběji vymodelovaný, než Morrowind, ale podoba centrální provincii byla jasná.
Otázkou tedy je, proč se Bethesda obtěžovala s modelováním tak velké krajiny, do které hráči nemají přístup. Spekulace jsou víceméně tři: pravděpodobnější varianta je, že tam prostě kus krajiny zůstal z předešlé hry, i kvůli tomu, aby mapa náhle nekončila a byl výhled do krajiny.
Druhou spekulací je, že by se mohlo jednat o jakousi přípravu pro budoucí DLC. Tuto teorii ale podkopává vyjádření Bethesdy, že se na DLC vrhnou až po novém roce. Navíc, proč by pak Bethesda modelovala celou provincii Morrowindu a Cyrodiilu? Kvůli pár questům? Nebo to bude obří datadisk, ve kterém bude plnohodnotně ztvárněná provincie, která je větší, než samotný Skyrim? V dnešní době, kdy se velké datadisky nenosí?
Další možností je, že by eventuálně mohlo jít o pomůcku modderům. Ti se už v předchozích The Elder Scrolls hrách snažili vytvářet jiné části Tamrielu, což ale není nejjednodušší. Bethesda by jim tak tímto krokem mohla s modelováním výrazně ulehčit práci - poskytnout hrubé základy krajiny a moddeři si dodají zbytek. Nicméně toto vysvětlení není příliš pravděpodobné, protože tímto stylem většina velkých firem neuvažuje.
Na přesný popis cesty do Morrowindu a Cyrodiilu a na spousty obrázků z ní se můžete podívat přímo na blogu PPSh-41.