Skip to main content

Vávrovo husitské RPG to natře Skyrimu až ve 2015

Investorem potvrzen Bakala, záhady ale zůstávají.

První hra (husitské RPG) od nového pražského studia Warhorse, které vede Daniel Vávra, scénárista i designér první Mafie a hlasitý kritik nepodstatných chyb (grafiky, designu) pro něj konkurenčního Skyrimu, vyjde až za více než tři roky: "Pokud vše půjde podle plánu, tak se na trhu objeví na jaře 2015."

Ekonomickému deníku E15 to řekla Miss Československa z roku 1991, Michaela Maláčová, manželka Zdeňka Bakaly. Potvrdily se tak zvěsti, že právě tento podnikatel je investorem (Daniel Vávra má 17% podíl a Martin Klíma z Altaru 13% podíl).

E15 na základě uvedeného termínu pouze tipuje, že zatím nepojmenovaná hra by mohla být určena pro příští generaci konzolí, což vyvolalo poprask. Avšak přímo z Warhorse to nikdo neuvedl, není zřejmé, zda byl článek (míchající spekulace a citace) autorizován, ani kde by malá česká firma bez světového vydavatele oficiálně vzala vývojářské kity či přesné informace o specifikacích a způsobu programování na nové konzole v předstihu (aby mohla hru od loňského léta naplno chystat a nemusela ji pak za pár let částečně předělávat). K něčemu takovému mají přístup jen nejvěhlasnější světová studia od předních výrobců a s desetimilionovými hity na kontě. Snad jedině neoficiální cestou z bývalého působiště tvůrců v 2K Czech, Codemasters...?

Warhorse v pražském Karlíně dle E15 zatím zaměstnává jen patnáct lidí a dalších deset k nim má přibýt během letoška. Velikost celého tvůrčího týmu Skyrimu není přesně známa a vypočítává se těžko kvůli sdílení zaměstnanců Bethesdy na různé projekty podle aktuální potřeby. Ale jen grafiků Skyrimu na svět o 16 mílích čtverečních bylo dle USAToday čtyřicet a obvykle na takových AAA titulech v otevřeném světě, kam má být zasazeno i husitské RPG, dělají stohlavé týmy. Ve lokálních firmách střední nebo východní Evropě samozřejmě bývají trochu menší (2K Czech s přítokem peněz ze zahraničí budiž výjimkou) a řada věcí se řeší outsourcingem, ale těžko by např. Zaklínače 2 dokázalo udělat za tři roky jen 25 lidí (nebo i třeba ve špičce o 10-20 více) a u toho navíc tehdy nemuseli řešit nelehké učení se nové generaci konzolí.

Cílem je dle slov Maláčové vytvořit velké a silné studio, které se bude výrobou her zabývat dlouhodobě (v současnosti v ČR něco nevídaného a zaslouží si to obdiv), protože tuto oblast považují za velmi perspektivní a věří ve vysokou návratnost vložených prostředků.

"Investice se zatím pohybuje v řádu stovek tisíc eur, její celková výše se bude odvíjet mimo jiné od způsobu distribuce," naznačila Maláčová. Tato částka okolo 10 milionů korun se zatím neblíží zajištění celkových 60-80 milionů korun, o nichž vloni psal Eurogamer a nyní se to samé (70 mil.) objevilo i v E15 dle "jeho zdrojů".

Read this next