Vávrovo husitské RPG to natře Skyrimu až ve 2015
Investorem potvrzen Bakala, záhady ale zůstávají.
První hra (husitské RPG) od nového pražského studia Warhorse, které vede Daniel Vávra, scénárista i designér první Mafie a hlasitý kritik nepodstatných chyb (grafiky, designu) pro něj konkurenčního Skyrimu, vyjde až za více než tři roky: "Pokud vše půjde podle plánu, tak se na trhu objeví na jaře 2015."
Ekonomickému deníku E15 to řekla Miss Československa z roku 1991, Michaela Maláčová, manželka Zdeňka Bakaly. Potvrdily se tak zvěsti, že právě tento podnikatel je investorem (Daniel Vávra má 17% podíl a Martin Klíma z Altaru 13% podíl).
E15 na základě uvedeného termínu pouze tipuje, že zatím nepojmenovaná hra by mohla být určena pro příští generaci konzolí, což vyvolalo poprask. Avšak přímo z Warhorse to nikdo neuvedl, není zřejmé, zda byl článek (míchající spekulace a citace) autorizován, ani kde by malá česká firma bez světového vydavatele oficiálně vzala vývojářské kity či přesné informace o specifikacích a způsobu programování na nové konzole v předstihu (aby mohla hru od loňského léta naplno chystat a nemusela ji pak za pár let částečně předělávat). K něčemu takovému mají přístup jen nejvěhlasnější světová studia od předních výrobců a s desetimilionovými hity na kontě. Snad jedině neoficiální cestou z bývalého působiště tvůrců v 2K Czech, Codemasters...?
Warhorse v pražském Karlíně dle E15 zatím zaměstnává jen patnáct lidí a dalších deset k nim má přibýt během letoška. Velikost celého tvůrčího týmu Skyrimu není přesně známa a vypočítává se těžko kvůli sdílení zaměstnanců Bethesdy na různé projekty podle aktuální potřeby. Ale jen grafiků Skyrimu na svět o 16 mílích čtverečních bylo dle USAToday čtyřicet a obvykle na takových AAA titulech v otevřeném světě, kam má být zasazeno i husitské RPG, dělají stohlavé týmy. Ve lokálních firmách střední nebo východní Evropě samozřejmě bývají trochu menší (2K Czech s přítokem peněz ze zahraničí budiž výjimkou) a řada věcí se řeší outsourcingem, ale těžko by např. Zaklínače 2 dokázalo udělat za tři roky jen 25 lidí (nebo i třeba ve špičce o 10-20 více) a u toho navíc tehdy nemuseli řešit nelehké učení se nové generaci konzolí.
Cílem je dle slov Maláčové vytvořit velké a silné studio, které se bude výrobou her zabývat dlouhodobě (v současnosti v ČR něco nevídaného a zaslouží si to obdiv), protože tuto oblast považují za velmi perspektivní a věří ve vysokou návratnost vložených prostředků.
"Investice se zatím pohybuje v řádu stovek tisíc eur, její celková výše se bude odvíjet mimo jiné od způsobu distribuce," naznačila Maláčová. Tato částka okolo 10 milionů korun se zatím neblíží zajištění celkových 60-80 milionů korun, o nichž vloni psal Eurogamer a nyní se to samé (70 mil.) objevilo i v E15 dle "jeho zdrojů".