Valve oznamují Counter-Strike Global Offensive
Všechno o nové verzi nad rámec oficiální tiskovky.
Věřte nebo ne, je tomu už dvanáct let, co se zrodilo Counter-Strike, které se po první betě ze srpna 1999 rychle stalo nejhranější týmovou online střílečkou, byť jeho pověst trochu pošramotilo singleplayerové Condition Zero. Valve dnes večer toto výročí řádně oslavili oficiálním oznámením "nového" titulu Counter-Strike: Global Offensive, kterému se nebude říkat jinak než zkratkou CS: GO. Potvrdili tak náznaky z rána.
Tisková zpráva velmi opatrně bruslí okolo toho, aby hru nikde nenazvala pouhou předělávkou, re-edicí nebo větší aktualizací. Přesto je z obsahu zřejmé, že k tomu bude mít mnohem blíže, než aby šlo CS: GO vnímat jako plnohodnotný druhý díl, v nějž mnozí po tolika letech doufali. Nicméně na místě Valve by se asi každý zachoval stejně, aby nepřišel o existující komunitu rekrutující se z 25 milionů prodaných kusů (brát s rezervou, do toho se jistě počítají i všechny ty přibalení ke kompilacím Half-Life apod.).
CS: GO přinese aktualizované verze populárních klasik typu dust, train, inferno, nuke spolu s nějakými novými mapami, postavami a zbraněmi. Vedle známých režimů de_ s bombou a cs_ s osvobozováním rukojmích zahrne též nové nespecifikované herní módy, systém pro pořádání zápasů či online žebříčky, píše se v tiskovce. S vývojem vypomáhá studio Hidden Path Entertainment rovněž ze Seattlu, které bylo podepsáno pod posledním updatem CS: Source.
Patrně nejdůležitější na celém oznámení je příchod série Counter-Strike vůbec poprvé i na konzole. Avšak buď si v tom Valve nevěří nebo se nedohodli s distributorem (vydají jim vlastně ještě někdy něco EA?), protože nepůjde o krabicové verze do kamenných obchodů, nýbrž jen o digitální distribuci skrz Playstation Network a Xbox Live Arcade. Samozřejmostí bude verze pro PC a Mac na Steamu. K vydání dojde začátkem roku 2012, čemuž má předcházet podzimní beta.
Prodejní cena zatím není známa, ale zadarmo to určitě nebude. První příležitost k vyzkoušení CS: GO bude mít evropská veřejnost koncem září na výstavě Eurogamer Expo pořádané našimi kolegy v Londýně. Vybraní zástupci CS komunity už měli tu čest vyzkoušet Global Offensive vyzkoušet přímo ve Valve a z reportáže od zakladatele ESEA jsme se dozvěděli další podrobnosti.
Hru prý nemáme chápat jako regulérní Counter-Strike 2, nýbrž spíš jako týmovou FPS podobnou předchůdcům (které ani v budoucnu nemá nahradit) a cílící jak na progamingové turnaje, tak na příležitostné hráče. Běží sice na vylepšeném Source enginu, ale pozitivem je, že přímo nestaví na základech Counter-Strike: Source, takže ji nelze brát za obyčejný update. Předělávky levelů mají spočívat v jejich přizpůsobení pro progamingové soutěže či snazší sledování dění spectatory, takže se od CS 1.6 dost liší, i co se týče animací, skinů postav a pocitu z pohybu.
O nové herní situace se podle Craiga "Torbulla" Levineho z ESEA nejvíce zaslouží jiné vybalancování zbraní. Tvůrci se prý snaží o odklon od tradiční čtyřky (AWP, M4, AK, Deagle) přidáním nové výzbroje (heavy machine gun rifle, pistole a brokovnice) i výbavy (drahý molotov koktejl a klamné granáty produkující zvuk, jako by byl někdo poblíž). Překopán má být systém nakupování za peníze před každým kolem, což je prý oblast, kde ještě v současné pre-betě zbývá nejvíce práce.