Stardock: Kvůli Steamu nestíhají Half-Life
Prý stojí na pomezí: prodej či vývoj her?
Brad Wardell, šéf společnosti Stardock, která stejně jako Valve vyvíjí hry a zároveň provozuje digitální distribuci her (Impulse - nedávno prodaný obchodnímu řetězci Gamestop), se podělil o své názory, jak asi konkurenční Steam zaměstnává Valve. A podle něj je Steam v současnosti tak obrovský, že kvůli tomu nestíhají interně vyvíjet žádné vlastní hry, aspoň je o tom on přesvědčen.
"I když sídlí Valve v Seattle, kde můžete sehnat spoustu vývojářů, Steam má určitě velký efekt na jejich interní vývoj," říká Brad Wardell. "Nový Half-Life neměli už hodně dlouhou dobu a lidé si na to stěžují."
Faktem je, že Valve vydalo své vlastní hry - Team Fortress 2 a Half-Life 2: Episode 2 - už před třemi roky. Od té doby nevydali nic, co by interně vytvořili. Portal byl vytvořen skupinou studentů, Left 4 Dead externím vývojářským týmem, Alien Swarm také udělal externí modařský tým a na DOTA2 (Defense of the Ancients) dělá modder, kterého Valve najalo.
"Valve se určitě potýká s podobnými problémy, jako jsme měli my. Když je jedna skupina ve firmě extrémně výdělečná, každý obchodní instinkt vás nutí, abyste do ní přidávali své nejlepší lidi, protože tak vyděláte peníze. To je princip podnikání. Prostě se ale musíte rozhodnout, co chcete víc," vysvětluje Wardell ve vnitřní boj, jestli se má firma raději věnovat digitální distribuci vydělávající peníze, nebo spíš vývoji her.
Steam údajně Valve vydělává ročně stovky milionů dolarů. Společnost Valve zatím tyto názory nekomentovala a asi se tak ani nestane, když tato slova pocházejí od bývalého šéfa konkurenční digitální distribuce, který se tím možná jen chce zviditelnit.