Skip to main content

V zisku byl Ori and the Blind Forest už po týdnu

Co se s penězi stane?

Říká se, že herní vývojáři zažívají zlaté časy a tady máme další konkrétní příklad pro podpoření tohoto názoru. Hra, která by před pěti lety ani nemusela dostat zelenou u vydavatelů a vzniknout, se stala rychle velmi úspěšnou.

Všude chválená plošinovka Ori and the Blind Forest (recenze) se ocitla v zisku pouhý týden po vydání. A to vyšla začátkem března pouze pro dvě platformy, PC a Xbox One, a jen digitální cestou.

Přehoupnutím do zisku se obvykle rozumí, když tržby z prodeje pokryjí náklady projektu. Nevíme však, jestli byly tak brzy pokryty jen náklady na párletý vývoj, nebo zda i náklady na marketing (reklamní kampaň, výroba trailerů, platy PR pracovníků atd.). Je pravděpodobné, že všechny věci okolo, které leckdy dosahují podobných částek co samotný vývoj, uhradil Microsoft ze své kapsy coby vydavatel s exkluzivitou.

Zakladatel High Moon Studios je z toho samozřejmě nadšený a prozradil, jak s vydělanými penězi naloží: "Všechny jdou zpátky do studia, takže chcete-li nás podpořit, Ori si kupte. Čím více kopií prodáme, tím je větší šance, že budeme dělat na dalších titulech."

Dle toho, co Thomas Mahler řekl na NeoGAFu, se zdá, že ještě vůbec není rozhodnuto, co podniknou dál. Vyjádřil pouze přání, že by tuto značku spolu s Microsoftem rád rozvíjel nebo aby třeba jednoho dne vznikl film, který se prý pro daný příběh výborně hodí.

Read this next