Skip to main content

V raidech Destiny si bez přátel neškrtnete

Fungují jinak než zbytek hry.

Ty časy, kdy si onlinovku mohl pořádně zahrát jen někdo, kdo má spoustu přátel, kteří jsou neustále k dispozici, jsou dávno pryč. Dnes to obvykle řeší sofistikované matchmakingové systémy, které vám vyberou vhodného parťáka nebo protihráče v závislosti na vašich dovednostech, regionu nebo případně rychlosti připojení, aniž byste ho kdy viděli nebo znali.

Stejně bude fungovat i drtivá většina obsahu Destiny, které si tím pádem užijete i s naprosto cizími, náhodně vybranými lidmi. Jen s jedinou výjimkou a to jsou raidy pro šest lidí.

Jak dnes zjistilo IGN, do těchto raidů se budete moci zapojit jen tehdy, pokud máte zrovna po ruce pět dobrých přátel. Důvodem je to, že půjde o tužší mise, vyžadující naplánovat postup a vzájemně takticky spolupracovat, abyste měli šanci uspět. Raidy prý potrvají několik hodin a často se budou muset opakovat, i třeba kvůli absenci waypointů, takže nebudete tušit, kam máte jít. Chybět v nich nemohou ani strašidelní bossové s údajně unikátními schopnostmi.

Je trochu s podivem, že Bungie nedovolí využít matchmaking právě pro část plné hry, kterou sami označují jako nosnou a v níž si tak bez zrovna připojených přátel neškrtnete, protože s náhodnými hráči by prý byly moc riskantní. Tyto raidy srovnatelné s těmi z World of Warcraft či EverQuest se odemknou až v pozdějších fázích kampaně.

"Ocitnete se v místech, kde jste ještě nikdy nebyli a budete se tam pak často vracet. Budou se tam po vás chtít věci, které po vás ještě nikdo předtím v žádné střílečce nechtěl," tajemně na něco vábí.

A co se stane poté, až příběh dokončíte? Hra vás vyplivne zpátky do živoucího světa a bude motivovat k tomu, abyste si zvýšili úroveň postavy nad 20. level, což pak zpřístupní raidy až od např. 25. levelu. Některé však nedokážete dokončit, to až s nalezením lepší výbavy.

Watch on YouTube

Read this next