Skip to main content

V PS4 verzi The Last of Us budou postavy detailní jako v animacích na PS3

Také možnost zapnout komentáře tvůrců u animací.

Konverze The Last of Us na PS4 je podle Naughty Dog složitější, než jiné remaky předělané do 1080p rozlišení. Je to zejména kvůli tomu, že engine pro hru byl přímo přizpůsobený PlayStation 3, která má naprosto odlišnou architekturu od PlayStation 4.

"Kéž bychom měli tlačítko Zapnout PS4 mód," říká Neil Druckmann v rozhovoru s časopisem Edge. "Jenom abychom dostali obraz, s rozbitými stíny, světly a každých 30 sekund to padalo, to trvalo velmi dlouhou dobu. Ta hra byla totiž extrémně optimalizovaná pro PS3, přímo na binární úrovni."

Když hru alespoň trochu rozeběhnou, hrají obě verze vedle sebe, aby zjišťovali, zda se něco nepatrného nezměnilo. "Stačí mít třeba jen trochu jinak nastavenou fyziku nebo posunuté světlo a celá hra je úplně jiná."

Měli výhodu v tom, že textury mají už ve vysokém rozlišení. Ve vyšším, než bylo PS3 schopné ve hře zobrazit. Například postavy s více polygony byly použity v animacích na PS3, ale na PlayStation 4 s takto kvalitními postavami bude možné přímo hrát. "Vždycky děláme co nejkvalitnější textury a pak případně snižujeme jejich kvalitu, pokud je to potřeba," vysvětluje Neil.

Na PS4 už nemají problémy s výkonem. Spíše s tím, zda se všechno vejde na jeden disk. PS4 verze The Last of Us je pro Naughty Dog také takovým testem, jak jejich engine obstojí na nové konzoli.

Hra bude jinak totožná až na to, že součástí je DLC Left Behind a animované pasáže budou mít také libovolně zapnutelné komentáře dabérů Joela a Ellie, stejně jako Neila Druckmanna. Ty ale vznikly už velmi krátce po dokončení PS3 verze, jenom se nikdy nepoužily.

První video z The Last of Us Remastered na PS4

Read this next