V příběhové hře jako Zaklínač 3 není místo pro smysluplný multiplayer
A co přesně tvůrci myslí těmi různými konci?
Polský CD Projekt zjevně chce být miláčkem internetových diskutérů a hardcore PC hráčů, jinak by asi ze sebe nevypouštěl jeden populisticky laděný výrok za druhým, stačí vzpomenout na odmítání DRM nebo placených DLC. V době, kdy většina ostatních nových her má do sebe naroubovaný "povinný" multiplayer, často jen aby mohl být zmíněn na krabičce nebo aby pro něj šlo vydávat později zviditelňovací a protibazarově orientované DLC, jde se svými názory přímo proti proudu a nestydí se za to.
"Jsme silně přesvědčeni, že v příběhově laděných hrách jako Zaklínač 3 není prostor pro smysluplný multiplayer. Raději se soustředíme na singleplayer, abychom mohli nabídnout více než sto hodin napěchovaných intenzivní a zábavnou hratelností," uvedl tvůrce hry Michal Platkow-Gilewski ve vyjádření pro Forbes. Ostatně hra více hráčů ani nikdy oficiálně slíbena nebyla.
Zástupce CD Projektu také vysvětlil, jak to vlastně bude s těmi různými konci Zaklínače 3, kterých má být hafo, až se tomu nechtělo věřit, protože to by asi hra nestihla vyjít příští rok, nýbrž až v příštím století. Důležité je zde vědět, že nepůjde o odlišné zakončení hry ve smyslu, že uvidíte jiný děj, jiné cutscény nebo budete hrát různý herní obsah. Nýbrž má jít pouze o sumář vašich dřívějších rozhodnutí, asi něco jako po dohrání každé epizody Walking Dead.
"Jakmile dokončíte váš epilog, spatříte sumarizaci s těmi největšími konsekvencemi rozhodnutí, jež jste během hraní učinili. Některé ukáží změny politické situace ve světě, některé se budou zabývat vaším vlivem na lokální místa, která jste během putování navštívili. Jiné ukazatele zahrnou změny u vašich přátel nebo nepřátel. Toto je tím, o čem vždy hovoříme v souvislosti s vícero různými zakončeními hry - že po dohrání vašeho dobrodružství za sebou zanecháte odlišný svět podle vašich voleb," snaží se vedoucí projektu Konrad Tomaszkiewicz zabránit mystifikaci, která by později mohla vyvolat bouři nevole od hráčů cítících se být podvedeni planými sliby, pokud by si je vykládali úplně jinak.
Z Forbesu jsme se také dozvěděli, že v Zaklínači 3 nebudou žádné mačkací quicktime minihry, protože od hráčů druhého dílu na ně byly negativní ohlasy, že to některé frustrovalo a byli názoru, že se spíš hodí do jiného typu her než do fantasy RPG (např. do Uncharted). Ani v uzavření trilogie Geralta nebude obsažena žádná protikopírovací ochrana, stejně jako minule, protože "DRM považují za nejhorší věc v herním průmyslu".