V pokračování Watch Dogs si sami vytvoříte svůj příběh
Díky skenování profilů lidí.
Kreativní mozek UbiSoftu Montreal na konferenci DICE Europe 2014 nastínil, na co se hodlají zaměřit ve Watch Dogs 2, které jsou v podstatě jisté.
"Chceme se více zaměřit na skenování profilů obyvatel města a tento systém upřednostnit na úkor jiných věcí. Cílem je, aby si takto hráči sestavili vlastní bezprostřední zážitky, namísto držení se příběhové linky pevně dané scénáristou," prozradil Jonathan Morin pro Digital Spy.
Jak dodal, je si vědom toho, že musejí najít správné vybalancování, aby to v praxi fungovalo, aniž by si zavřeli úplně vrátka předpřipravenému příběhu. V tomto směru však vidí obrovskou příležitost, jak něčím unikátním posunout herní branži zase o kus dál.
"Momentálně s tzv. Profilerem zkoušíme různé bláznivé věci, ale zatím je nebudeme zveřejňovat. Každopádně je to způsob, jak můžete, chcete-li, mít v herním světě systematické kontextové vyprávění a humanizovat okolní lidi," rozplývá se nadšením pracovník UbiSoftu.
Pozitivní reakce na tento prvek hry po E3 2012 demu prý pomohl přesvědčit odpovědné osoby, aby se dostal i do finálních Watch Dogs 1. Podle mnohých hráčů bylo toto hackování informací o kolemjdoucích obyvatelích (jejich profesi, finanční a životní situaci atd.) spíš zklamáním, když neměl takový dopad na hratelnost a často končil spíš repetitivními, jen náhodně generovanými kombinacemi z předpřipravené databáze od designérů UbiSoftu.