Skip to main content

V čem spočívá přínos Frostbite 3 enginu pro 10 týmů v EA?

O umělé inteligenci, fyzice, efektech i snažším vývoji.

Zatímco se éterem šíří zvěsti od zaměstnance ruské pobočky EA, podle nichž zítra údajně uvidíme i něco malého z multiplayeru Battlefield 4, což by bylo symbolické zakončení GDC a zavřelo by to ústa všem stěžovatelům na dosavadní mluvení pouze o singlu, DICE přiblížili hlavní devizy enginu Frostbite 3. Některé jeho nosné vlastnosti znáte už z preview ve středu dopoledne.

Pro deset interních týmů v EA, včetně tvůrců Dragon Age, Mass Effect či Need for Speed, kteří jeho podobu připomínkovali, tkví přínos nové technologie v usnadnění práce. Redesignované uživatelské rozhraní Frostbite 3 prý dovoluje lehčí úpravy všeho možného, což pak lze ihned vyzkoušet (What You See Is What You Get, jako u CryEngine 3). Vývojáři také nyní mohou provádět změny do PC a konzolových verzí hry souběžně, díky čemuž se omezí rozdíly mezi platformami.

Běžní hráči budou z třetí generace Frostbite těžit v "dramatickém navýšení" detailů textur, komplikovanějším nasvícení a stínování, i více způsoby deformace prostředí. Zlepšena má být i fyzika, kdy lehčí objekty jako třepotající oblečení budou reagovat na tlak v prostředí, například když okolo nich projede auto. Částicové efekty se zase od povrchů mají odrážet realističtěji, než když po nich dříve jen "plavaly".

Oceňovaný systém animací již z Battlefield 3, který čerpá ze sportů FIFA, NHL či Fight Night, prý s Frostbite 3 povýšil na vyšší úroveň. A když ještě zůstaneme u postav, umělá inteligence prý bude v BF4 velmi propracovaná, když její chování má více vnímat kroky hráče i okolního světa. Ředitel autorů z DICE Carl Almgren mluví o snaze navodit z NPC postav pocit, jako by šlo o živé přátele v online multiplayeru.

Read this next