V čem jsou lepší PS4 Pro verze Fortnite či Pyre?
Nový osvětový seriál.
Sony konečně pochopila, že pokud chce prodávat více kusů PlayStation 4 Pro (Alza.cz) a dosáhnout jejího většího rozšíření mezi zákazníky, musí začít vysvětlovat přínosy tohoto výkonnějšího a dražšího modelu konzole. A tak na Oficiálním PS BLogu odstartovala sérii článků, ve kterých se vždy podívá na zoubek přínosům v pár nových hrách.
V aktuálním co-opu Fortnite běžícím v nativním 1080p se prý extra výkon využil na celkově vylepšenou vizuální prezentaci. Tím se myslí zejména nasvícení scén, kvalitnější efekt ambient occlusion pro realističtější stíny okolo objektů či postav, kvalitnější odrazy všeho na obrazovce a dvojnásobným počtem částic.
Mezi jiné vychytávky se řadí motion-blur pro pocit z přirozeného pohybu či třeba temporal anti-aliasing pro obroušení ostrých hran. Jako zásadní změna se jeví o 25 procent větší dohlednost do dálky, takže prý uvidíte více objektů i více detailů. To vše má šlapat plynuleji než na starém modelu.
Jiná čerstvá hra, tajemné RPG Pyre od tvůrců Bastion a Transistor ze SuperGiant Games, díky PS4 Pro běží v ultra-HD rozlišení 3840x2160 (nativně) v 60 snímcích za vteřinu, což má zajistit opravdu čistý obraz i na HD obrazovkách díky down-samplingu.
Poslední z trojice, Shadow Tactics: Blades of the Shogun, nepřináší dodatečné efekty, namísto toho dovoluje volitelně zamknout či odemknout framerate na 30 či 60 fps, přičemž pořádně těží z většího výkonu CPU v PS4 Pro. Na ní hra jede v 60fps, zatímco na standardní PS4 jen 30-35fps, což je docela rozdíl, že.