Skip to main content

V EA si pochvalují digitální distribuci

Díky online čekají půlmiliardové tržby.

Herní moloch EA se konečně navrací do černých čísel (tedy zisku) a jedním z klíčových momentů jejich současného úspěchu je model digitální distribuce. Ať už jde o prodeje herních produktů online nebo další zdroje příjmů, jako jsou mikrotransakce a sociální hraní. V EA nyní považují digitální distribuci za jakýsi základní kámen své obchodní strategie, přičemž cílem pro tento rok je obrat ve výši 500 milionů USD - samozřejmě jenom v rámci zmíněné digitální distribuce.

Pro názorný příklad. Pro konzolovou verzi FIFA 09 společnost prodala hráčské karty v hodnotě 10 milionů USD, přičemž zmíněné transakce proběhly skrze online služby Xbox Live, resp. PlayStation Network. Nebo v takové Koreji, kde je na trhu speciální verze FIFA, která je sice gratis, ale dále založena na systému mikrotransakcí. A právě z nich má do kasičky EA každý měsíc plynout cca 1 milion USD, jenž vygeneruje na pět milionů korejských vlastníků téhle hry. Podle EA jde o větší zisk, než kdyby hru klasicky nabízeli k prodeji.

Zkrátka v mikrotransakcích či dalších online platebních modelech je skryt velký potenciál, který se podaří naplno zúročit v momentě, je-li navržen pro správnou platformu a vhodný region.

Read this next