V EA ruší hry a propouští zaměstnance
Nutná kompenzace vysokých ztrát.
V důsledku narůstajících ztrát musí v EA sáhnout k dramatickým opatřením. Tím je plánované propuštění 1,500 zaměstnanců, z čehož bude zdaleka nejvyšší procento z řad vývojářů. Uvedené má dle některých zdrojů zasáhnout také studia Redwood Shores, Tiburon, Mythic a Black Box a ve svém důsledku společnosti přinese roční úsporu ve výši cca 100 milionů USD.
Dalším krokem je zrušení přibližně 12 dosud stále ještě neoznámených her - nacházejících se v různých fázích vývoje, a upřednostnění známých herních značek, tady také v rámci zavedeného sportovního portfolia. Má jít o samé úspěšné hity s milionovými prodeji, které chce EA zcela pravidelně vypouštět na trh. Prostě v duchu (nejenom) současných trendů.
Odtud už je jenom krůček k výsledkům hospodaření za čtvrtletí končící měsícem září, které skončilo pro EA se ztrátou téměř 400 milionů USD. Bez zajímavosti ovšem není, že navzdory téhle bilanci EA za 300 milionů USD aktuálně kupují Playfish, vývojáře casual hříček, jež lze hrát na platformách jako Facebook, MySpace či iPhone. Což je samozřejmě investice do budoucnosti.
Nelze však nevidět, že EA je s 21% podílem na herním trhu momentálně největším vydavatelem v USA a Evropě. Že spousta jejich her se těší velké přízni recenzentů a hráčů. A že např. divizi EA Mobile se daří skvěle.
Nakolik se změny v EA dotknou české pobočky v tuto chvíli těžko říci, ale popřejme jim, ať je to co nejméně.