V Dying Light 2 se město změní dle vašich rozhodnutí
Z nasvícení traileru si sednete na zadek.
Poláci jedou. Po mnoha odbočkách vyrukoval Techland s plnohodnotným pokračováním parkúrové RPG akce Dying Light (Alza.cz). Dvojka vyjde prý určitě v roce 2019 pro PC, PS4 a X1 (autoři se nechtějí stresovat slibem konkrétního termínu už nyní).
Otevřené město v postapokalyptické vizi moderních temných věků je neuvěřitelně vykresleno a nasvíceno s C-Engine, novou generací vlastního enginu. Patnáct let po kolapsu je město na pokraji kolapsu, bojuje se o každou plochu a krádež jídla je tam trestána pověšením jako ve středověku.
Brzy vám prý dojde, že vaše brutální schopnosti jsou to jediné, co vám pomůže přežít. Vyhlášené boje na blízko mají být nyní taktičtější, neustále se musíte hýbat, upgradovány byly i všechny ostatní herní systémy, které fanoušci milovali v jedničce (ve dne hledáte zásoby a plníte mise, v noci se spíš bráníte útoku zombíků).
Největší novinku Dying Light 2 na E3 konferenci odprezentovala RPG legenda Chris Avellone, specialista na vyprávění nelineárních příběhů (autor Star Wars Knights of the Old Republic či Fallout New Vegas): "Bude to první hra tohoto žánru, kde vaše rozhodnutí budou mít konsekvence, které jsou přímo viditelné na městě díky funkčním ekosystémům" (narážka na Assassina?).
Předvedl to na komunikaci se dvěma přeživšími z jedné frkace, kteří mají pod palcem vodojem. Když je zabijete (zkopnete dolu), všem obyvatelům města se pak zlepší život, protože voda všude poteče z kohoutku a lépe se i vám regeneruje energie. Ulice pak mají být bezpečnější, ale jen pro ty, kteří jsou zadobře s určitou frakcí, co terorizuje lidi s obušky.
Pokud s nimi ovšem uzavřete dohodu a budete mít pod palcem zásoby vody, z té se poté stane velmi nedostatková komodita, jejíž cena na černém trhu vzroste a můžete ji vyměnit za jiné věci. Nicméně do oblasti vodojemu to následně přiláká pochybné existence, se kterými si budete muset poradit. Každý hráč má mít prostě odlišný zážitek.