Skip to main content

Vždy se smějeme, když slyšíme o prodělávání na Xbox Game Pass, říká Microsoft

Služba prý není o zisku.

Patrně se nenajde nikdo, kdo by nedoporučil předplatné Xbox Game Pass. Naopak panuje shoda na tom, že je velmi výhodné pro hráče a skoro až zbytečně levné, resp. kanibalizace prodeje plných her, ačkoli mnozí říkají, že jim zařazení tam pomohlo i ve standardním odbytu.

Za pár stovek měsíčně v něm máte přístup k více než třem stovek her, často kvalitních, včetně úplných novinek a exkluzivit od Xbox Game Studios, třeba srpnového Flight Simulatoru, který tak noví uživatelé mohou mít po dobu jednoho měsíce jen za dvacku, pokud pak službu zruší.

Jenže jak tuto službu s více než deseti miliony uživateli vnímá Microsoft? Co si od ní slibuje a co mu přináší? Není to náhodou jen taková snaha uškodit konkurenční PlayStation za každou cenu, nehledě na devalvaci hodnoty a běžné ceny nabízených plných her?

Právě o tom si povídal youtubový pořad What's Good Games s marketingovým bossem Aaronem Greenbergem z MS. Bylo to více než aktuální téma, vzhledem ke slibu, že veškeré hry z nedávné Xbox Games Showcase budou na službě od prvního dne - včetně Stalker 2, State of Decay 3, Fable, Halo Infinite, Avowed, The Medium a mnoha dalších.

Watch on YouTube

"Vždy se smějeme, když slyšíme, jestli na tom neproděláváme spoustu peněz. Prosím, nebojte se o nás. Microsoft bude v pořádku. Zvládneme to, budeme OK," odpověděl na jeden z dotazů.

Greenberg přiznal, že Game Pass pro ně není nějakou dojnou krávou, co se týče zisku, spíš naopak, protože se teprve rozjíždí. Služba má prý vysoké náklady, ale Microsoftu to je docela jedno, protože ho zajímá hlavně dlouhodobý výhled.

"Máme jiné nastavení mysli než vše optimalizovat pro okamžitý zisk nebo se zabývat tím, kolik zisku dostaneme z každého zákazníka. Spíš to bereme tak, jak vysokou hodnotu dokážeme našim fanouškům nabídnout? Nedáváme jim toho až moc? Když uvažujeme v tomto směru, získáváme tím fanoušky na celý život," vysvětlil.

Jinými slovy, Microsoft bere Xbox Game Pass hlavně jako velmi účinný marketingový nástroj. Protože když jsou lidé s nabídkou her spokojeni, řeknou to svým kamarádům a ti si pak službu pořídí též, když je skoro až přehnaně výhodná.

Read this next