Skip to main content

V DayZ alfě se už pokouší přežít přes čtvrt milionu zákazníků

Dnes vyšla nová verze + ohlasy tvůrců.

Takový úspěch zřejmě nečekali ani samotní tvůrci. Prokázal, že komunita okolo původní modifikace pro ArmA 2 je stále silná, nezapomněla na dřívější zážitky a hlavně jim věří. Jinak by tolik lidí nezaplatilo nemalé peníze za nehotový produkt při vidině toho, že bude dokončen až za tak dlouho.

Marek Španěl, šéf studia Bohemia Interactive, přijímá popularitu s pokorou a v noci na dnešek se pochlubil, že DayZ Alpha už hraje 250 tisíc lidí. To je, prosím, číslo za pouhé tři dny její dostupnosti. Předtím to bylo 88 tisíc za 12 hodin, resp. 172 tisíc za 24 hodin.

Pro českou firmu to při prodejní ceně Alphy 24 eur, která se později zvedne, znamená tržby přes 6 milionů eur, tzn. 170 milionů korun (nějaké ty desítky procent si samozřejmě nechá Valve). V Mníšku pod Brdy tedy patří mezi osamocené ostrůvky, kterým devizové intervence ČNB pomohou.

Dnes vyšla nová verze DayZ s označením 0.30, z jejíhož výčtu změn lze zmínit novou zbraň (revolver Magnum .357), designové rozhodnutí nechat umřít postavy odpojené v bezvědomí, úpravu inventáře, možnost pozdravu i s držením obouruční zbraně, oprava některých animací nebo umlčení globálního povídání si od mrtvých hráčů. Nemůžete-li při hraní otevřít dveře, je to prý kvůli tomu, že váš klient má jinou verzi než je na serveru.

Autor původní modifikace Dean Hall poděkoval komunitě za četné ohlasy, nechal se slyšet, že prý jdou po chybách jako diví, a predikoval, že 2014 bude pro DayZ báječným rokem. Jiný zaměstnanec Bohemia Interactive, Karel Mořický, zase v narážce na známé problémy Battlefieldu 4 veřejně poradil studiu DICE, aby příště zkusili veřejnou alfu tak jako oni.

Netušíte-li, o co v DayZ jde, počkejte si na naše víkendové dojmy z hraní alfy nebo jukněte na fotoseriál kolegů z PCGameru.

Read this next