Skip to main content

V Cyberpunk 2077 nikdy neuvidíte obrazovku Game Over

Jen když zemřete...

Některé hry mohou být dost frustrující v tom, že pokud hráč nedělá to, co od něj designér misí očekává, pak je zle a nutí ho k restartování mise či opakování určitého úseku.

Polští vývojáři z CD Projektu Red se tomuto nešvaru v Cyberpunk 2077 (Xzone.cz) chtějí vyhnout. Prozradili to v novém rozhovoru pro německý magazín GameStar.

Ve hře prý nenastane situace, kdy byste viděli obrazovku GAME OVER, tedy krom momentu, kdy při hraní zemřete. Jinými slovy, ať přistoupíte k plnění mise jakýmkoli způsobem, i třeba když vám to vůbec nepůjde, hra si to "nechá líbit" a nebude vás za to trestat nuceným restartem.

Když se tvůrců optali - jakou nejhloupější věc může hráč provést - odpověděli takto:

"Můžete se rozhodnout, že uprostřed mise, během honičky máte chuť na hamburger, tak se prostě zastavíte ve fastfoodovém obchodě, což může za určité konstelace vyústit i ve smrt vašeho cíle. Nicméně hru to přesto neukončí, příběh se přizpůsobí vašim krokům a rozhodnutím, namísto návratu na předešlý checkpoint a opakování daného úseku."

Designér úkolů Philipp Weber k tomu dodal, že RPG hry by měly počítat s každou eventualitou, co může při hraní nastat. Cílem je, abyste se skutečně do postavy vžili, nikoli aby vás svazovaly nějaké uměle vybudované zábrany, kterými vás hra nutí dělat to, co správně máte.

Stinnou stránkou tohoto přístupu samozřejmě asi budou četné chyby a nedodělky, něco jako v Kingdom Come, aneb noční můra všech testerů.

Více se o Cyberpunk 2077 dozvíme na červnové výstavě E3, kde by měl být výrazně vidět.

Read this next