V Company of Heroes 2 se střílí do vlastních jen v animacích
Pokračování kauzy z minulého týdne.
Vlastní zpráva - Vracíme se ke kauze z minulého týdne točící se okolo zastavení prodeje RTS Company of Heroes 2 na trzích v postsovětských republikách.
Recenzent Eurogameru zavzpomínal na své červnové hraní a odhalil, v čem přesně tkví jádro pudla. Kritizovaná střelba do vlastních řad se totiž v Company of Heroes 2 skutečně nachází, ale odpovídá to podle něj historickému kontextu a především to hráč nemá jak ovlivnit.
"Kamenem úrazu všech stěžovatelů je podle mého názoru realistické vyobrazení Rudé armády a já za to Relic v recenzi chválil, že se nebál právě takového ztvárnění. Hra ukazuje v praxi absurdity, včetně Stalinova rozkazu 227, tedy než nechat své vojáky ustoupit, raději je pro výstrahu ostatním nechat postřílet," vysvětlil Milan Bergman.
Vše se však děje v in-game animacích a hráč takové rozkazy sám nevydává, ani nekliká na vlastní vojáky pro jejich likvidaci, dodává recenzent Eurogameru, který pevně doufá, že podobné protesty neovlivní tvůrce v úpravě hry.
"Podobné je to i u jiné mise s partyzány, která v závěrečné animace získá podobnou pachuť, ale opět nic, co by hráč mohl ovlivnit, je pouze v roli diváka."
Co se týče údajné kontroverzní střelby Rusů do civilistů, během kampaně se prý pár civilních budov díky hráči usmaží za účelem taktiky spálené země, tzn. nenechat nic použitelného nepříteli. Ale Milan Berman si nevšiml, že by v těch domech ještě byli lidé.