V Assassins Creed Odyssey si vyberete, jak moc chcete vodit za ručičku
+ o dialozích a úvodních 20 minut.
Sérii Assassins Creed (Alza.cz) hrají různé typy hráčů. Někteří jsou zkušenější, chtějí si na vše přijít sami a přílišné berličky je otravují, zatímco na druhé straně jsou ti, pro které to je jedna z prvních her v životě a nemají šajnu, co dělat dál.
UbiSoft samozřejmě potřebuje vyhovět oběma skupinám hráčů, tak do letošního dílu Odyssey zavedl novinku, kterou odhalilo IGN.
Budete si v něm moci vybrat, minimálně na začátku hry, ze dvou herních režimů: Guided nebo Exploration.
Ten první vás povede za ručičku, jako tomu tradičně bylo v předešlých dílech série. Po celou dobu hraní uvidíte ukazatele, kam máte jít, a cíle questů vám budou přiděleny vždy automaticky.
Oproti tomu Exploration mód má být "novým přístupem k hraní" a prý i tím, jak má být Odyssey "správně konzumováno". Hráč v něm musí sám prozkoumat herní svět, aby si dal práci s odkrytím svých cílů a úkolů v misích. Jinými slovy, už zde nebude tolik nápověd a budete si muset poradit sami.
Zde je úvodních 20 minut hraní PC verze Odyssey ve 4K rozlišení:
Z nového Assassina se také objevilo oficiální video zaměřené na volby v dialozích, díky nimž půjde více o RPG než kdykoli dříve. Což je vtipné, když v Anthem od BioWare (Mass Effect) toto bylo zjednodušeno a naopak do dříve jen akční série to přibylo.
Tvůrci prozradili, že málem do hry zabudovali uživatelské rozhraní jako v adventurách od Telltale. Prý si s touto možností pohrávali, aby dali vědět hráčům, jestli volba v rozhovoru měla nějaký zásadní dopad, nebo aby na konci epizody bylo vidět, že "třetina hráčů si zvolila toto řešení". Pak ale od tohoto nápadu upustili, protože jim došlo, že pokud by to udělali, zmizelo by ze hry vzrušení, jestliže by hráč viděl, že některé volby nemají valný význam.