V Americe digitální prodeje her naprosto drtí krabicové prodeje
Trend se začíná dost zásadně obracet.
Když byl před pár lety představen Xbox One, výrazně se zaměřoval na digitální budoucnost, ale předběhl svou dobu, protože v té době pořád dávali zákazníci přednost spíše krabicovým hrám než těm digitálním. Dnes už, minimálně na americkém trhu, je to obráceně. A to dost výrazně.
Podle všeho tvoří digitální prodeje her celkem 74 procent všech prodejů, což je hodně vysoké číslo. V Americe začínají být krabicové hry spíše pro sběratele, než pro skutečné mainstreamové hráče. Statistiky vycházejí z dat společnosti NDP, která sleduje oficiálně prodeje her v USA.
V roce 2016 tvořily krabicové hry pouze 26 procent trhu, když se počítají prodeje jak konzolových, tak PC her, handheldových her, VR a hlavně i hry na mobilní telefony, které mohou statistiku poněkud rozhodit.
Hráči v USA utratili za hry a herní hardware v minulém roce 24,5 miliard dolarů. V roce 2010 to bylo 17,5 miliard dolarů, což dokazuje, jak herní trh neustále roste. Zajímavé také je, že celkem 53 procent hráčů v USA hraje multiplayerové hry.