Uvedení SimCity v USA přetížilo Origin
Podle EA to ale vy už nepocítíte + Polygon snížil hodnocení.
Celý herní průmysl v těchto chvílích bedlivě sleduje, jak dopadne po Diablu 3 premiéra další zásadní PC hry vyžadující permanentní připojení k internetu během hraní, zvlášť po včerejších pozitivních ohlasech recenzentů.
Očekávané SimCity bude od středečního rána dostupné na pultech. Jeho první domácí majitelé vedle hlášení, že limitka se skládá jen z malých barevných letáčků a černobílého manuálu na dvou listech, potvrdili, že po aktivaci sériového čísla se dozvíte o možnosti hrát až do čtvrtka 7. března 00:01.
Možná to je však jedině dobře, protože američtí hráči SimCity se dnes potýkají s docela závažnými problémy. Digitální distribuce Origin zažívá ojedinělé přetížení právě kvůli této městské budovatelské strategii, která na rozdíl od jiných velkých titulů (Crysis 3 nebo Dead Space 3) nebyla dostupná k pre-loadu (stáhnutí většiny dat hry v předstihu), za což se EA zde omluvili, protože tentokrát prý pre-load nešel zajistit.
Vysoký počet amerických zájemců o SimCity tedy logicky způsobil nemilé potíže s downloady digitální verze kvůli velmi vysokému provozu na serverech. Na download celé hry se prý muselo čekat tři hodiny nebo ještě mnohem déle, nehledě na rychlost vašeho internetového připojení. Fóra Redditu se proto zaplnila stovkami stížností nebo vyhrožováním žádostí o refundaci 80 dolarů Deluxe edice kvůli nedovolání se na zahlcenou technickou podporu. Přesná velikost celé hry není známa, ale nekompletní beta měla 12 GB. Z Originu se přitom údajně přitom stahuje jen 500 MB soubor se SimCity launcherem a většina souborů potom odjinud.
A nejedná se bohužel jen o trable se stahováním digitální verze nebo chybové hlášky typu "pomalá rychlost sítě, prosíme, počkejte pár minut a zkuste znovu". Podle některých amerických hráčů, kteří vlastní krabicovku, jim dnes hapruje i přihlášení do samotné hry (čekací doba ve frontě např. 15 minut) nebo opakovaně selhává nahrávání jejich měst, když zůstanou donekonečna viset na loadovací obrazovce, což už se dělo i v uzavřené betě.
AKTUALIZACE - Tyto všechny problémy dokonce donutily respektovaný magazín Polygon, aby snížil hodnocení SimCity z 95% na současných 80%. Zdůvodňuje to takto: "Protože část naší redakce, jiní novináři a početná skupina našeho čtenářstva zažívá obtíže s hraním, nemožností se přihlásit do online služeb či odpojování od serverů, což způsobuje ztrátu postupu ve hře, rozhodli jsme se snížit hodnocení, abychom vás tím varovali před nynějším stavem hry."
Nicméně EA oficiálně slibují, že zákazníci z ostatních teritoriích včetně ČR to už nepocítí: "Provádíme změny, abychom se vyhnuli budoucím problémům, a jsme sebevědomí v tom, že v době mezinárodního uvedení hry později tento týden bude už Origin stabilní," napsali na Twitteru. Kéž by tomu tak bylo. O vaše zkušenosti se můžete podělit v diskusi.