Skip to main content

Úspěch hráčských prodejů na Steamu

Mikroplatby vydělaly statisíce.

Od spuštění tzv. Mann-Conomy v Team Fortress 2 mohou hráči nejen nakupovat předměty, ale také vytvářet a skrze mikroplatby prodávat své vlastní. V prvním kole těchto komunitních prodejů Valve vybralo sety předmětů od celkem pěti uživatelů a nakonec jim za první dva týdny prodeje každému poslalo 25% odměnu - v podobě šeku v hodnotách mezi 39 a 47 tisíci americkými dolary na osobu. Což je v přepočtu neuvěřitelných 680 až zhruba 822 tisíc českých korun na hlavu.

"V době, kdy tvůrci obsahu zápasí s proměňujícím se trhem a posunem technologií, komunita na Steamu těmito částkami vysílá jasnou zprávu," řekl prezident Valve Gabe Newell. "Platformy umožňující takovouto výměnu virtuálních předmětů budou i dál nadšeně přijímány." Jeho slova nelze brát na lehkou váhu, zvlášť když např. u konkurenčního LittleBigPlanet probíhá distribuce hráčského obsahu zcela zdarma.

Tržiště s uživatelským obsahem je nyní součástí Steamworks, které ostatním vývojářům v budoucnu dovolí provozovat podobné obchody přímo přes Steam. Pokud vás zajímá, jak byste mohli do Mann-Co obchodu Team Fortress 2 sami něčím přispět a teoreticky si tedy velmi slušně vydělat, příslušné informace naleznete zde.

Obchod Mann Co. byl v Team Fortress 2 spuštěn koncem září a jednotlivé předměty tu stojí mezi jedním a zhruba osmnácti dolary. Reakce fanoušků byly nejprve smíšené, někteří např. tvrdili, že tyto předměty do hry vnesou nerovnost. Valve si ale za svým stojí a asi dobře ví proč, ostatně ve firmě dnes pracuje zhruba dvě stě padesát zaměstnanců rekrutovaných přímo z řad herní komunity.

Read this next