Upoutávka na The Lord of the Rings: Gollum
Vážně jen mini + poznatky z prezentace.
Při pohledu na to se nedá ubránit srovnání se sérií Styx, kde rovněž zranitelný a slaboučký hrdina putoval podobně ponurým prostředím.
Ale toto je The Lord of the Rings: Gollum, stealth akce s licencí na Pána Prstenů, do které jsou přeci jen vkládány větší naděje i nároky než u série od Focus Home Interactive.
Rok po odhalení a třičtvrtě roku po renderovaném teaseru nám Daedelic poskytli vyloženě jen útržkovité záběry z hraní titulu, který má po odkladu vyjít až ve 3. čtvrtletí 2022.
Eurogamer měl možnost zahrát si deset měsíců starou verzi na nedávné novinářské předváděčce. Glum tam kladl důraz na kradmý postup a také na jeho speciální schopnosti, například poznat zvuky v temnotě.
Příběh se odehrává o jeho útěku z pevnosti Barad Dur, kde se ocitl po zajetí Sauronem. Musí se proto dostat skrz oblasti zamořené pavouky, vylézt nad doly a otroky pod věží.
Přestože je drobný postavou, dokáže Glum neuvěřitelně šplhat, což se prý učil 500 let, takže v hratelnosti toho je často využíváno, aby zůstal nespatřen. Navrženy tak jsou levely, čili myslelo se na jejich vertikální rovinu. Dokáže také provést komba skokem o zeď či sklouznout se z prudkých útesů, když je v úzkých.
Bojům na férovku se prý bude snažit úplně vyhnout, protože způsobí hodně hluku, snad jedině přiblížit se protivníkům zezadu. Pokud ho někdo uvidí, je lepší raději utéct a přerušit pátrání tím, že vás nepřátelé ztratí z dohledu. Jednou z nejzajímavějších mechanik má být možnost volby, jak se zachováte v určitých situacích, ale na tom vývojáři stále pracují a ve staré pre-alfě to nebylo ještě hotovo.