Upgradovaný Project Morpheus v první polovině 2016
+ dojmy z tech-dema London Heist.
Sony se v noci na dnešek na GDC nejen pochlubila aktualizovanými čísly odbytu PlayStation 4, která už je na 20,2 milionu kusů (čili za mrtvý leden a únor přibylo 1,7 mil. PS4), nýbrž odhalila i nový prototyp jejího headsetu pro virtuální realitu. Project Morpheus také má oficiální termín vydání: první polovina roku 2016, ač není jasné, jestli se tím nemyslí pouze USA.
Nově obsahuje 5,7 palců velkou OLED obrazovku s rozlišením 1920x1080 a obnovovací frekvencí 120Hz. To je více než konkurenční zařízení pro VR - VIVE od HTC/Valve umí 90Hz a Oculus Rift DK2 jen 75Hz.
Lákavě zní i jiné vylepšené technické specifikace, přestože stále nejsou finální: větší úhel 100 stupňů pro rozhlížení hlavou, nízká prodleva méně než 18 milisekund a devět LED snímačů.
Šéf studií Sony Shuhei Yoshida překvapil prohlášením, že PS4, kam Morpheus zapojíte coby dokoupitelné příslušenství, dovede uměle zvýšit 60 snímků za vteřinu na 120 fps (podporované zařízením). Tato takzvaná reprojekce funguje tak, že konzole mezi renderováním každého snímku interpoluje přechodový snímek dle vašeho nejnovějšího pohybu, takže získáte iluzi vyššího framerate. Dle dojmů kolegů z Digital Foundry to nepůsobí jako znatelně vyšší než běžný framerate.
Novinářům jsou na GDC ukazována čtyři tech-dema, včetně London Heist, v němž nejprve jen sedíte ve křesle a můžete se s VR pouze rozhlížet, zatímco se rozvíjí příběh, v němž vám postava foukne kouř přímo do tváře, což má být ve stereoskopickém 3D zajímavé. Později se už můžete procházet a rozhlížet v tech-demu v 360 stupních, prý velmi vtahující zážitek, že si připadáte opravdu jako ve virtuálním světě. Interakce se samotným světem probíhají za pomoci ovladače PlayStation Move v každé vaší ruce, s nímž otevřete šuplíky nebo sbíráte a pouštíte předměty.
Pozoruhodné je zohlednění i pozice těla vaší postavy, což se hodí v situaci, kdy musíte najít důležitou pistoli, schovanou ve spodní zásuvce, takže se musíte předklonit a otevřít ji. Jenže záhy zjisíte, že bohužel není nabitá, takže musíte najít náboje a fyzicky ji nabít, než můžete opětovat palbu. Přestřelky dle kolegů z Digital Foundry působí věrně, ale tech-demo končí rychleji, než by si člověk přál.