Unreal Engine 4 v roce 2014
Epic se připravuje na nové konzole.
Zprvu nenápadná zpráva má mnohem větší význam, než se může zdát. Epic už začal pracovat na čtvrté generaci Unreal Enginu, kterou cílí na období okolo roku 2014, zjistilo IGN.
Jde o jeden z prvních oficiálnějších náznaků, kdy by se na trhu měla objevit další generace konzolí. A je jasné, že Epic si toto datum jen tak nevycucal z prstu, ale musí ho mít nějak podložené od Microsoftu nebo Sony.
Pokud by nástupci X360 a PS3 přišly úplně jindy než v roce 2014 a tvůrci Unreal Enginu tomu nepřizpůsobili své plány s novou technologií, nebo ji nenavrhli "správně", aby využila vysokého výkonu nových konzolí, všichni (tvůrci her, výrobci konzolí i hráči) by na to samozřejmě v důsledku značně doplatili, což asi nikdo nechce. Zvlášť vzhledem k dominantnímu postavení Unreal Enginu, který se bere jako nepsaný standard.
"Prozkoumáváme technologické možnosti, které zatím nikdo nezkoušel, protože jsou pár let od praktického využití. Ale toutu činností trávím většinu každého dne, abychom byli na příští generaci konzolí dobře připraveni," komentoval to šéf Epicu Tim Sweeney.
Největší výzvou prý není vymyšlení nových grafických efektů nebo vývojářských nástrojů. Nýbrž jak rozložit výpočení úkoly pro mnohajádrové procesory (až 20 jader), protože se vše dynamicky mění v závislosti na aktuální herní scéně a proto nelze alokovat, že jedno jádro bude určeno pro animace, jedno pro tváře postav atd.
Mimochodem - některé hry, které jsou již nyní ve vývoji, ale třeba ještě nejsou oznámené, se podle informací Eurogameru rozhodnou na příchod nových konzolí počkat. Do 2014 to zase tak dlouhá doba není a jejich tvůrci si mohli spočítat, že se jim to vyplatí, než přijít na nynější přeplněný trh v recesi.